مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: قطعه پنج بزرگراه کرمانشاه – میاندوآب که در حد فاصل سنندج – دیواندره قرار دارد از پیشرفت ۸۷ درصدی برخوردار است.

محمد صدیق ثابتی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: بزرگراه کرمانشاه – میاندوآب بخشی از کریدوربزرگراهی غرب کشور است که حدود ۳۲۰ کیلومتر آن در حوزه استان کردستان واقع شده است.

او افزود: قطعه پنج کریدور به قطعات مختلف تقسیم شده که تعدادی از قطعات به بهره برداری رسیده و قسمتی نیز عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

ثابتی ادامه داد: ازجمله قطعات مهم، قطعه ۵ بزرگراه به طول ۴۹ کیلومتر می‌باشد که ۴۰ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و در مجموع ازپیشرفت ۸۷ درصدی برخوردار است.

او افزود: این قطعه که در حد فاصل سنندج – دیواندره واقع شده در صورت اتمام و بهره برداری کامل از آن تأثیر بسزایی در بهبود شرایط ترافیکی و حمل ونقل جاده‌ای استان دارد و ایمنی تردد در مسیر ارتقاء خواهد یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به هزینه ۱۲۵ میلیارد تومان برای ساخت این قطعه، گفت: اتمام این پروژه نیاز به ۴۰ میلیلرد تومان اعتبار دارد.

او اظهار داشت: در صورت تأمین اعتبارمورد نیازاز ۹ کیلومتر مانده حدود ۵ کیلومتر آن تا پایان آبان ماه امسال و مابقی نیز تا پایان سال مالی ۹۹ به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.