قائم مقام و جانشین رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: برای تامین سرمایه در گردش و حمایت از اشتغال زنان عشایری تسهیلات کم بهره پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، علایی مقدم قائم مقام و جانشین رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: از محل بند ب ماده ۵۲ صندوق توسعه ملی نیز برای تامین سرمایه در گردش و حمایت از اشتغال زنان عشایری در راستای توسعه صنایع دستی،جمع آوری و بسته بندی گیاهان دارویی و سایر مشاغل مرتبط تسهیلات کم بهره پرداخت می شود.

او افزود: از محل اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ مدیریت بحران برای تامین علوفه و پرواربندی به صورت ضمانت زنجیره‌ ای تسهیلات کم بهره به عشایر پرداخت می ‌شود.

علایی مقدم اظهار کرد: مجموعه شیفتگان دلاور، متعلق به جمعی از رزمندگان غیور هشت سال دفاع مقدس، به عنوان بزرگترین مرکز پرورش شتر شیری اصلاح نژاد شده استان با بیش از ۲۵۰ نفر شتر نژاد‌های خالص سندی، موریتانی، عربی و نژاد‌های برتر کشور فعالیت می‌کند.


بیشتر بخوانید


قائم مقام و جانشین رئیس سازمان امور عشایر کشور  تصریح کرد: جمع آوری شیر شتر استان، فرآوری و بسته بندی شیر شتر، دوغ شتر و اولین تولید کننده شیر خشک صادراتی شیر شتر نیز از دیگر فعالیت‌های این شرکت است.

او گفت: مقرر شده برای بهسازی و آسفالت مسیر دهکده گردشگری پلوند قیر رایگان از محل تقاهم نامه میان سازمان امور عشایر و وزارت راه و شهرسازی تامین و زیر سازی نیز از منابع شهرستانی توسط اداره کل راهداری انجام شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.