شاکری نژاد با اشاره به وضعیت قرمز این شهرستان به لحاظ شیوع کرونا گفت: تنها راه مقابله پایبندی به شیوه نامه‌های بهداشتی است.

قدرت اله شاکری نژاد رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: باتوجه به اینکه بهبهان و بسیاری از شهرستان‌های استان خوزستان در وضعیت قرمز به لحاظ شیوع ویروس کرونا قرار گرفته اند، سبب نگرانی‌هایی برای مردم و کادر بهداشت و درمان شده است.

او افزود: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچون روز‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا، تنها انتظار کادر بهداشت و درمان از شهروندان است، چراکه پزشکان و پرستاران فعال در بیمارستان‌های و بخش‌های ویژه بستری بیماران کرونایی نیاز به حمایت و همراهی دارند تا بتوانند با قوت و توان بیشتری به بیماران خدمت رسانی کنند.

شاکری نژاد استفاده مداوم و صحیح از ماسک استاندارد، خودداری از حضور تجمعی در خیابان‌ها و سطح شهر، خروج از منزل فقط در موارد ضروری، پرهیز از برگزاری و شرکت در مراسم‌های ختم، عروسی، جشن تولد و دورهمی‌های خانوادگی با جمعیت زیاد، شست و شوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، مراقبت از سالمندان، زنان باردار، کودکان و افراد با بیماری‌های زمینه‌ای نظیر؛ دیابت، بیماری‌های کلیوی و...، قراردادن موادضدعفونی کننده به ویژه در مدارس، بانک ها، ادارات و... را از جمله راهکار‌های جلوگیری از ابتلای به کرونا ویروس عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.