وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در یک کنفرانس خبری اظهار داشت که فرانسه در ماجرای جنگ قره‌باغ اصل بی طرفی را نقض کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری جروزالم پست، «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان امروز فرانسه را متهم کرد که در امر میانجیگری در منازعه قره باغ کوهستانی بی طرف نیست.

او در یک کنفرانس خبری اظهار داشت که فرانسه اصل بی طرفی را نقض کرده، در حالی که طرف آذری متوجه چنین نقض‌هایی از سوی روسیه نشده است.

باکو در حالی پاریس را متهم کرده است که وزارت امور خارجه فرانسه امروز با اصرار بر ایجاد شرایط برای صلح دائمی، از برقراری آتش بس بین آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره باغ کوهستانی استقبال کرد.

ایروان و باکو پس از ۱۴ روز درگیری نظامی بر سر قره باغ در نشست مسکو که با حضور وزرای خارجه ارمنستان، جمهوری آذربایجان و روسیه برگزار شد با یکدیگر توافق کردند که از ساعت ۱۲ ظهر امروز آتش بس برقرار کنند.

نشست وزرای خارجه ارمنستان، جمهوری آذربایجان و روسیه برای برقراری آتش بس ۱۰ ساعت طول کشید. پس از برقراری آتش بس دو کشور یکدیگر را به نقض آن متهم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار