مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: تعداد اهدا کنندگان خون در اربعین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر مجید عبدالهی مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به افزایش ۲۷ درصدی تعداد اهدا کنندگان خون در اربعین امسال، گفت: اربعین امسال ۳۸۰ نفر به دو پایگاه دایر اهدای خون در مشهد مراجعه کردند که ۲۹۵ نفر از این تعداد شرایط اهدای خون را داشتند.

او افزود: این در حالی است که تعداد اهداکنندگان خون در این استان از ابتدای محرم تا روز اربعین امسال به علت شیوع کرونا نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۱۰ درصد کاهش داشت.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: طی این مدت ۲۳ هزار و ۳۴۰ داوطلب اهدای خون به پایگاه‌های اهدای خون در خراسان رضوی مراجعه کردند که ۱۷ هزار و ۶۰۲ نفر موفق به اهدا شدند.
بیشتربخوانید

 
عبدالهی بیان کرد: از این تعداد ۱۵ هزار و ۶۷۰ نفر در مشهد بودند که ۱۱ هزار و ۴۴۶ نفر آنان موفق به اهدای خون شدند.

او تصریح کرد: ۵۵ درصد از کل اهداکنندگان خون در خراسان رضوی از ابتدای محرم تا اربعین امسال اهدا کنندگان مستمر بودند که تعداد آنان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد کاهش داشت.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به کاهش ذخایر خونی در خراسان رضوی تاکید کرد: داوطلبان اهدای خون در روز‌های آینده با مراجعه به پایگاه‌ها اهدای خون و همچنین از طریق ثبت نام اینترنتی به ادرس nobatdehi.ibto.ir به یاری بیماران نیازمند بشتابند.
 
منبع:ایرنا
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.