رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد گفت: ۱۰ میلیارد و ۹۴۵ میلیون تومان تسهیلات کرونایی به واحد‌های صنفی آسیب دیده در مهاباد پرداخت شد.

بارزان دانشمند رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: ۱۰ میلیارد و ۹۴۵ میلیون تومان تسهیلات ویژه آسیب دیدگان از کرونا در این شهرستان پرداخت شده که این میزان تسهیلات به ۵۰ طرح از محل تسهیلات کرونا برای واحد‌های صنفی و کارگاه‌های آسیب دیده مصوب و به افراد واجد شرایط پرداخت شده است.

دانشمند افزود: از ابتدای ثبت نام و درخواست متقاضیان ضرر خورده از شرایط کرونا تاکنون ۱ هزار و ۴۳ طرح در مهاباد ثبت نام کرده‌اند که ۴۷۸ متقاضی تاکنون تسهیلات خود را دریافت کرده اند.

این مقام مسئول در مهاباد ادامه داد: مبلغ تسهیلات در نظر گرفته شده برای کسب و کار‌های آسیب دیده ۱۲۰ میلیون ریال و برای واحد‌هایی که به دستور ستاد مبارزه با کرونا تعطیل شده‌اند، ۱۶۰ میلیون ریال و رانندگان و غیربیمه‌ای‌ها ۶۰ تا ۸۰ میلیون ریال، تعیین شده که میزان سود آن ۱۲ درصد و مدت پرداخت آن ۲۴ ماه با مدت تنفس سه ماهه است.


بیشتر بخوانید


دانشمند با اعلام اینکه مهلت  ثبت نام مقرر شده صاحبان واحد‌های صنعتی و صنفی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا تا پایان مهرماه سال جاری است، اذعان کرد: تاکنون ۱ هزار و ۴۳ پرونده در این خصوص تشکیل شده است که میزان تسهیلات درخواستی در قالب این پرونده ها، ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد بیان کرد: ۱۴ رسته شغلی از جمله مراکز تولید و توزیع غذا‌های آماده، مراکز گردشگری، حمل و نقل عمومی، تولید و توزیع پوشاک، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و آموزشگاه‌های رانندگی مشمول دریافت تسهیلات حمایتی در مقابل آسیب‌های شیوع ویروس کرونا هستند.

او با اشاره به اینکه ۷ دستگاه اجرایی و بانک ها، مسئول اجرایی شدن این طرح‌ها هستند، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید برای شناسایی متقاضیان واقعی تمهیدات لازم را در دستور کار قرار دهند تا در صورت تمایل، افراد حائز شرایط با تکمیل مدارک به بانک‌ها معرفی شده و تسهیلات را دریافت کنند یا در صورت تمایل نداشتن، تعیین تکلیف شوند.

در شهرستان ۲۴۰ هزار نفری مهاباد بیش از ۲۰ هزار بیمه شده کارگری وجود دارد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.