رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گرگان گفت: مشارکت خیرین در سال گذشته در امر مدرسه سازی بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در  جلسه شورای آموزش و پرورش در گرگان گفت: در سال ۹۹ بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مکلف به تغییر رویکرد در مدرسه سازی شده‌ایم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به کمک خیرین طی سال گذشته در امر مدرسه سازی بیان کرد: بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خیرین در مدرسه سازی مشارکت کردند.

او ابراز کرد: امسال بنا داریم فرهنگ مدرسه سازی، ایثار و از خودگذشتگی را گسترش دهیم که به همین منظور به سوی جمع آوری کمک‌های مردمی خرد رفته‌ایم.

رخشانی مهر با بیان اینکه انتظار است مردم در امر مدرسه سازی مشارکت کنند، بیان کرد: از دیر باز فرهنگ کار خیر در ایران بوده است و به همین دلیل طرح «آجر به آجر» را مطرح کرده‌ایم که هر ایرانی می‌تواند با خرید حتی یک آجر در مدرسه سازی مشارکت کند.
 

مشارکت ۴۰ هزار خیر در طرح آجر به آجر

 
رییس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ۱۸۰ میلیارد تومان برای مدرسه سازی در یک سال اخیر در استان گلستان هزینه شده است.

مهراله رخشانی مهر افزود: مجمع خیرین استان یکی از بازوهای قدرتمند آموزش و پرورش استان گلستان به شمار می‌رود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ادامه داد: استان گلستان پس از سیل سال گذشته به طور خاص در دستور کار سازمان نوسازی مدارس قرار گرفت و حضور خیران برای حل مشکلات مدارس آسیب دیده از سیل چشمگیر بود.

رخشانی مهر بیان کرد: از محل حساب‌های ذخایر ارزی و کمک خیران و ردیف‌های مربوط به تجهیزات کمک‌های خوبی به استان گلستان در سال گذشته صورت گرفت و تعمیرات اساسی و جزئی مدارس براساس این اعتبارات در استان انجام شد.

او به ۲۳ مدرسه تخریبی در سیل استان گلستان در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: همه این پروژه‌ها شروع شده است و بخشی از آن تاکنون تحویل آموزش و پرورش داده شده است و مابقی آن تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور یادآور شد: سرانه فضای بهره‌مند هر دانش آموز از مدرسه در استان گلستان ۴.۹ متر مربع است که این عدد با میانگین کشوری ۵.۲ متر مربع به ازای هر دانش آموز فاصله دارد و مسئولان استان در تلاش هستند که بتوانند تا مهر سال آینده به این عدد برسند.

رخشانی مهر بیان کرد: سال گذشته ۹۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی به استان اختصاص یافته است که این عدد در ابتدای سال دولت دوازدهم در سال ۹۶ نزدیک به ۲۱ میلیارد تومان بود.

او افزود: در زمان توزیع اعتبارات ملی به استان گلستان نگاه ویژه‌ای داشتیم و در ردیف تجهیزات مدارس محروم امسال سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای نخستین بار برای استان گلستان در نظر گرفتیم و در سال ۹۹ نیز نزدیک به چهار میلیارد تومان در این بخش اعتبار در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: برای سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس از محل ردیف اصلی پنج میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که می‌توانند همکاران برای تجهیز مدارس هنرستانی از این محل استفاده کنند.

رخشانی مهر بیان کرد: تاکنون ۳۵ میلیارد تومان برای پروژه‌های مشارکتی به استان اختصاص یافته است و این عدد به ۵۰ میلیارد تومان نیز خواهد رسید.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تاکید کرد: مدرسه سازی ساخت یک ساختمان نیست و بنای مدرسه با بنای یک ساختمان معمولی متفاوت است و مدرسه کانون تربیت به شمار می‌رود.

رخشانی مهر با بیان اینکه باید متناسب با اهداف آموزشی و تربیت، فضای مناسب در اختیار دانش آموزان قرار گیرد، گفت: هزینه تمام شده یک مدرسه و کلاس درس نسبت به سال‌های گذشته بسیار افزایش پیدا کرده است و امیدواریم با حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد این مسیر تداوم پیدا کند.

انتهای پیام / ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار