قیمت لوازم خانگی این روز‌ها به صورت روزانه افزایش می‌یابد و این نوسان قیمت نه برای فروشنده و نه مصرف‌کننده مقرون به صرفه نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، با افزایش قیمت‌ها، نرخ لوازم خانگی نیز در مراکز عرضه این کالا‌ها درگیر نوساناتی شده است به طوری که بسیاری از خانواده‌ها حتی از خرید لوازم ضروری خود منصرف می‌شوند.

این در حالی است که ردپای دلالان در این بازار نیز به چشم می‌خورد و فروشندگان نیز از افزایش روزانه قیمت‌ها گلایه دارند و ادعا می‌کنند این افزایش قیمت به سود آن‌ها نیست، زیرا مردم نیز قدرت خرید ندارند.

حالا که با بالاتر رفتن قیمت‌ها نرخ کالا‌های وارداتی نیز افزایش یافته است نقش تولیدکنندگان داخلی با تولید محصول با کیفیت‌تر برای پایین آمدن قیمت‌ها پر رنگ‌تر می‌شود و حمایت مسئولان از این تولیدکنندگان می‌تواند برای تولید کننده و مصرف‌کننده بسیار تأثیرگذار باشد.

بابک راشدی معاون بازرسی اصناف کرمانشاه  با اشاره به اینکه بازار لوازم خانگی در کشور روز‌های خوبی را تجربه نمی‌کند اظهار داشت: قیمت لوازم خانگی متأثر از عوامل مختلفی از جمله قیمت ارز، تأمین مواد اولیه و تولید داخل است.

او عنوان کرد: ملاک قیمت فروش اجناس در بازار خرده‌فروشی معادل قیمت فاکتور خرید به علاوه سود مجاز است که این سود مجاز برای لوازم خانگی بالای ۱۰۰ هزار تومان، هفت درصد به علاوه دو درصد سود حمل و نقل و برای کالا‌های کمتر از ۱۰۰ هزار تومان در مجموع ۱۲ درصد است.

راشدی گفت: در هر صورت نظارت بر بازار توسط دستگا‌های مختلف از جمله اصناف و سازمان صمت به صورت روزانه در حال انجام است، اما بدون مشارکت مردم درصد موفقیت ضعیف خواهد بود.

او با بیان اینکه مردم در خرید خود دقت داشته باشند و از نمایندگی‌های مجاز خرید کنند افزود: خریداران فاکتور آدرس دار یا دارای مهر را هنگام خرید دریافت کنند و از فضای مجازی با دقت بیشتری خرید کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.