سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق اعلام کرد با هدف فرصت دادن به دولت بغداد برای تعیین زمان خروج نیرو‌های آمریکا از این کشور، حمله به اهداف واشنگتن متوقف می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، محمد محیی، سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق اعلام کرد گروه‌های مقاومت با آتش‌بس مشروط و توقف حمله به نیرو‌های آمریکایی در خاک عراق موافقت کرده اند.

محمد محیی روز یکشنبه به خبرگزاری رویترز اعلام کرد گروه‌های مقاومت با هدف فرصت دادن به دولت بغداد برای تعیین جدول زمانی خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق، حملات موشکی به اهداف آن‌ها را متوقف می‌کند.

سخنگوی گردان‌های حزب الله تهدید کرد اگر نیرو‌های آمریکایی برای زمان نامشخص در عراق بمانند، گروه‌های مقاومت از تمامی سلاح‌های موجود خود (علیه آنها) استفاده خواهند کرد. محیی تهدیدات واشنگتن مبنی بر بستن سفارت خود در بغداد را تقبیح کرد و آن را عامل پیچیده‌تر شدن شرایط دانست.

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق روز گذشته نیز در گفت‌وگو با شبکه یمنی «المسیره» گفت آمریکایی‌ها باید با پای خود از عراق بروند و اگر این کار را انجام ندهند به صورت افقی از آن خارج خواهند شد.

در پی اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران و ابومهدی المهندس، نائب رئیس نیرو‌های بسیج مردمی عراق در ژانویه امسال، پارلمان عراق طی مصوبه‌ای خروج نیرو‌های خارجی از خاک این کشور را به تصویب رساند.

مصوبه پارلمان عراق که از اکثریت موافق آرا برخوردار بود، دولت بغداد را ملزم به لغو درخواست از ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا و تعهد نسبت به پایان دادن حضور نیرو‌های خارجی در خاک عراق می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۰:۰۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
جناب محمدمحیی عزیز: از موضع گیری صریح و شفاف شما و از دشمن شناسی شما ممنون هستیم زیرا ارتش سنتکام آمریکا از روزی که وارد خاک عراق شده غیر از اشغالگری و تجاوز به آب وخاک عراق و حمایت و پشتیبانی محسوس و نامحسوس از داعش هیچ کاری نکرده است و از آنجا که آمریکائی ها فقط زبان زور را درک میکنند بهترین موضع گیری را شما کرده اید یعنی چنانچه خاک عراق را ترک نکنند باید بصورت افقی از عراق با تابوت خارج شوند و از اشاره به قصاص خون با خون شهیدان ابومهدی المهندس عزیز و سردارحاج قاسم سلیمانی عزیز و همرزمان آنان بسیار متشکریم.......
آخرین اخبار