جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز یکشنبه اعلام کرد که روسیه از میزبانی نشستی برای دیدار رهبران فلسطینی با یکدیگر استقبال می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی، موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در پیامی توئیتری نوشت: «در سفر خود به روسیه میخائیل بوگدانوف فرستاده ولادیمیر پوتین به خاورمیانه از  میزبانی نشست مشترک میان دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی استقبال کرد».

موسی ابو مرزوق توضیح داد: «این اقدام وحدت ملی، مشارکت سیاسی و مقابله با طرح‌های نابودکننده مسئله فلسطین را تقویت می‌کند».
 
جمعه گذشته جنبش حماس اعلام کرد که هیئتی از رهبران این جنبش به منظور تکمیل کردن گفت‌وگو‌ها و تقویت آشتی گروه‌های فلسطینی به روسیه سفر کرده است.

ماه اوت گذشته روسیه اعلام کرد که قصد دارد از گروه‌های فلسطینی دعوت کند تا نشستی را با هدف تقویت روند صلح میان حماس و جنبش فتح در مسکو برگزار کنند.

طی مدت اخیر و پس از اعلام عادی سازی روابط کشور‌های امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی یک نوع نزدیکی و تقارب آراء میان گروه‌های مختلف فلسطینی ایجاد و دیدار‌های مختلفی بین آن‌ها برگزار شده است.

ماه گذشته جنبش فتح و حماس با حضور در ترکیه بر سر چشم اندازی مربوط به پایان اختلافات و ایجاد وحدت برای مقابله با توطئه‌ها علیه مسئله فلسطین توافق کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار