یک منبع فلسطینی از مخالفت مسئولان مصر با میزبانی نشست جنبش‌های فتح و حماس خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه عربی ۲۱، یک منبع فلسطینی امروز یکشنبه گفت که مسئولان مصر با میزبانی مذاکرات فتح و حماس در قاهره مخالفت کردند.

این منبع فلسطینی در گفتگو با این پایگاه خبری تصریح کرد: قرار بود روز شنبه پیش از نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی، نشست فتح و حماس در قاهره برگزار شود؛ اما مسئولان مصر با وجود موافقت اولیه با برگزاری این نشست مخالفت کردند.

او در ادامه در خصوص علت مخالفت مسئولان مصر گفت: طرف مصری تمایلی به اجرای چنین گفتگو‌هایی بین فتح و حماس ندارد و دلیل آن هم ترس قاهره از ورود حماس به سازمان آزادی‌بخش فلسطین از طریق انتخابات شورای ملی است؛ حال آنکه مصر و دیگر کشور‌های عربی به شدت مخالف این مسأله هستند.

این منبع فلسطینی در ادامه تصریح کرد یکی دیگر از دلایل مخالفت مصر، پافشاری طرف فلسطینی برای برگزاری این نشست در مقر سفارت فلسطین بدون نظارت مستقیم مصر بود؛ به طوری که که نشستی مشابه اواخر ماه گذشته در ترکیه برگزار شده بود.

گفتنی است در پی مخالفت مصر با برگزاری این نشست، هیئت فتح به ریاست «جبریل الرجوب» اعلام کرد که تماس‌هایی را با گروه‌های فلسطینی به منظور برگزاری نشستی در مسکو، پایتخت روسیه در جریان است.

در همین ارتباط، «عبداللطیف القانون» سخنگوی حماس روز جمعه طی اظهاراتی از سفر قریب‌الوقوع هیأتی از سوی حماس به مسکو خبر داده بود.
همچنین گفته شده بود هیأت قرار است به ریاست «موسی ابو مرزوق» از اعضای دفتر سیاسی حماس به روسیه سفر کند. براساس آنچه اعلام شده بود، بررسی تحولات فلسطین مهمترین موضوع رایزنی هیئت حماس با مقامات وزارت خارجه روسیه است.

جنبش‌های فتح و حماس پیش از این در دیداری که در شهر استانبول ترکیه برگزار شده بود، به توافقاتی درباره برگزاری انتخابات آینده فلسطین دست پیدا کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار