مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم گفت: چنانچه ارتباط صنعت و دانشگاه‌ها شکل نگیرد، جهت گیری‌های آموزشی مجزا از جامعه خواهند بود.

محمد سعید سیف، مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت و جامعه اظهار کرد: ممکن است ارتباط بین دانشگاه و صنعت ایده آل نباشد، اما با توجه به شرایط کشور خیلی از صنایع و کار‌های اجرایی نیازمند مباحث فناوری و علمی جدید هستند.

او افزود: با وجود تحریم، قیمت ارز و ... همکاری ما با کشور‌های خارجی از نظر اقتصادی و سیاسی خیلی امکان پذیر نیست؛ بنابراین طی سال‌های اخیر همکاری صنعت با دانشگاه‌ها روند خوبی داشته است و حدود ۸۴۰۰ قرار داد مستقیم با استان ها، شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی به این منظور امضا شده است.

سیف تصریح کرد: خیلی از استادان به صورت مستقیم درگیر پروژه ارتباط دانشگاه با صنعت هستند و به نظر می‌آید که این یک همکاری عالی برای رفع مسائل و مشکلات کشور خواهد بود و باعث می‌شود تا فعالیت‌های علمی اثر بخش بوده و جهت گیری آن‌ها در رفع نیاز‌های کشور مفید باشد.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم درباره مشکلات ناشی از ارتباط نداشتن صنعت با دانشگاه‌ها گفت: اگر ارتباط دانشگاه با صنعت شکل نگیرد باعث می‌شود تا جهت گیری‌های آموزشی دانشگاه‌ها به صورت مجزا از جامعه باشند و ممکن است که فعالیت‌های ایجاد شده در راستای رفع نیاز‌های جامعه شکل نگیرد بنابراین  عملا فقط کار‌های علمی به حساب آیند و تنها برای فعالیت‌های اجرایی مناسب باشند.

سیف ادامه داد: ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت باعث هدفمند شدن فعالیت‌ها خواهد شد و در این صورت می‌توانیم از سرمایه گذاری‌های سخت افزاری و نیرو‌های انسانی که در اختیار داریم با انگیزه بیشتری استفاده کنیم و باید بدانیم که نیاز جامعه هم از همین طریق رفع خواهد شد، بنابراین بسیار ضروری است که بتوانیم این ارتباطات را تقویت کنیم و باعث شکل گیری آن در تمام سطح جامعه شویم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.