رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بر ضرورت مصرف مرغ با سن ۳۸ روز و با وزن ۱۷۰۰ گرم تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد فرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در جلسه برنامه‌ریزی مدیریت سنی مرغ گوشتی، مرغ سایز و شناسایی جمعیت دامی جهت تخصیص نهاده که با حضور معاونین ستادی و نماینده سازمان صمت، و نماینده دامپزشکی و تشکل‌های مرتبط استان کردستان برگزارشد گفت: باتوجه به اهمیت تامین امنیت غذایی به عنوان اساس و اولویت وزارت جهاد کشاورزی، تامین نهاده برای تولید کنندگان یک ضرورت مهم است.

اوافزود: نوسانات موجود در بازار و مشکلات تأمین نهاده‌ها شرایط ویژه‌ای برای واحد‌های تولیدی فراهم کرده که در این راستا باید سازو کار‌های مناسبی اتخاذ شود تا نهاده با رعایت موارد تعیین شده از سوی وزارتخانه در اختیار تولید کننده قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در دستورالعمل‌های جدید چگونگی تخصیص نهاده به تولید کنندگان، تعیین شده که اجرای واکسیناسیون، پلاک کوبی دام‌های سنگین از جمله این شرایط دستورالعمل‌ها است که باید رعایت شود.

او با اشاره به دستور کار دوم جلسه مبنی بر اجرای طرح پرورش طیور گوشتی با سن ۳۸ روزو باوزن ۱۷۰۰ گرم تأکید کرد: اجرای این طرح، کاهش مصرف آنتی بیوتیک، کاهش مصرف نهادها، کاهش افت ضایعات و افزایش کیفیت گوشت مرغ را به همراه دارد.

سپری خاطر نشان کرد: در راستای ترویج و آگاهی سازی مصرف کننده  جهت استفاده از مرغ با وزن مناسب باید از ظرفیت رسانه‌های دیداری شنیداری مکتوب و مجازی استفاده شود.

وی یادآور شد: این طرح موجب افزایش بهره وری در واحد‌های مرغ گوشتی، کاهش مصرف نهاده‌های دامی و همچنین کاهش هزینه تولید کاهش و افزایش دوره‌های جوجه ریزی می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.