در خراسان رضوی اتفاق افتاد؛

مثبت شدن نتیجه آزمایش کرونای ۴۰ درصد مراجعان سرپایی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به طور متوسط نتیجه آزمایش کرونای ۳۵ تا ۴۰ درصد مراجعان سرپایی به مراکز بهداشتی زیرپوشش این دانشگاه در خراسان رضوی با علائم مشکوک، مثبت اعلام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مهدی قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون بیش از ۷۶ هزار آزمایش کرونا از مراجعان سرپایی به مراکز خدمات جامع سلامت زیرپوشش این دانشگاه انجام شده است.

او افزود: مراجعان سرپایی در صورت ابتلا به بیماری کرونا زیر پوشش خدمات مراقبتی و دارویی مراکز خدمات جامع سلامت قرار می‌گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در صورت نیاز بیماران به خدمات تخصصی و تصویربرداری به مراکز سطح دو ارجاع و در صورت نیاز به خدمات بستری به مراکز بیمارستانی انتقال داده می شوند.

بیشتر بخوانید

قلیان بیان کرد: آزمایش کرونا برای افراد مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت با علائم مشکوک تنفسی، افراد با بیماریهای زمینه‌ای و شهروندان با سن بالای ۶۰ سال انجام می‌شود.

او تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰ مرکز خدمات جامع سلامت از ساعت هشت تا ۲۲ به طور ویژه به مراجعین سرپایی مشکوک و مبتلا به بیماری کرونا خدمات رسانی می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: شهروندان در صورت بروز علائم، پیش از هر اقدامی با سامانه ۱۹۱ تماس بگیرند تا برای سیر فرآیند درمان راهنمایی شوند.

قلیان اظهار کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، خود مراقبتی، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک بهترین راهکار های پیشگیری از بیماری کرونا هستند.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.