سامانه ملاقات الکترونیک زندانیان با خانواده هایشان در استان راه اندازی می‌شود

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: با اشاره به محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا سامانه ملاقات الکترونیک زندانیان با خانواده هایشان در استان راه اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی جمادی رئیس کل دادگستری استان بوشهر در بازدید از زندان شهرستان دشتی پس از شنیدن درخواست‌های مددجویان زندانی و ارائه دستورهای لازم بیان کرد: به منظور کاهش جمعیت کیفری، قضات با حضور در زندان از نزدیک در جریان مشکلات زندانیان قرار می‎‌گیرند و در چارچوب حدود، اختیارات و مقدورات قانونی، اقدام لازم برای حل و فصل مشکلات آنان انجام می‌گیرد.

او درباره لزوم توجه به اعمال مجازات‌های جایگزین حبس تاکید کرد: استفاده حداکثری از تسهیلات قضایی از جمله آزادی مشروط، رأی باز، عفو موردی، تعلیق اجرای مجازات و کمیسیون عفو در رابطه با زندانیان موجب کاهش و کنترل جمعیت کیفری در زندان‌ها می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بازپروری و اصلاح زندانیان را یکی از سیاست‌های زندان‌ها دانست که به همین منظور طرح‌های مهمی در بخش‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، مهارت آموزی و اشتغال‌زایی در حال اجرا است.

جمادی با تشکر از رعایت اصول بهداشتی و تامین وضعیت رفاهی و روحیه مددجویان ادامه داد: اجرای طرح‌های مقابله با ویروس کرونا در زندان‌ها و تعامل با ستاد کرونا از عوامل کنترل این ویروس در زندان شده است.

او به راه اندازی سامانه دادرسی الکترونیک قضایی در زندان مرکزی بوشهر اشاره کرد و گفت: راه اندازی این سامانه موجب ارتقا امنیت و آرامش هر چه بیشتر و کاهش آسیب‌ها در زندان‌ها می‌شود و به زودی در همه زندان‌های استان راه اندازی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا و لزوم تداوم روند خدمت رسانی با رعایت موازین بهداشتی عنوان کرد: سامانه ملاقات الکترونیک زندانیان با خانواده هایشان در استان نیز راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.