به مناسبت دهه پایانی ماه صفر، نمایشگاه نسخ خطی و اسناد کهن عزاداری در موزه حرم مطهر رضوی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، در این نمایشگاه مجموعه‌ای از قدیمی‌ترین نسخ خطی، اسناد و عکس‌های تاریخی با موضوع عزاداری‌های دهه آخر صفر به نمایش درآمده است.

صداقت حسینی کارشناس ارزیابی و ثبت نسخ خطی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: "مرآه الصفا" نوشته شیخ علی‌بن حسین زواری اصفهانی به کتابت قرن دهم، قدیمی‌ترین اثر این نمایشگاه است.

او افزود: نسخه "اعلام الوری باعلام الهدی" یکی از آثار شیخ طبرسی و یکی دیگراز نفایس این مجموعه است که به چگونگی شهادت حضرت امام حسن (ع) و حضرت امام حسین (ع) می‌پردازد.

بیشتر بخوانید


کارشناس ارزیابی و ثبت نسخ خطی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ادامه داد: در این نمایشگاه، همچنین عکس‌ها و اسنادی از دوره‌های مختلف تاریخی به نمایش گذاشته شده که متعلق به برگزاری مراسم عزاداری در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی در طول تاریخ است.

صداقت حسینی بیان کرد: این نمایشگاه تا پایان ماه صفر دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه به جز ایام تعطیل از ساعت هشت تا ۱۲ با مراجعه به موزۀ قرآن و نفایس در صحن کوثر حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از آن دیدن کنند.


انتهای پیام// ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.