عبدالملکی گفت: از ابتدای فعالیت کمیته امداد تاکنون ۷۰۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد اشتغال یافته اند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) که ظهر امروز در کمیته امداد برگزار شد، اظهار کرد: توانمندی خانواده‌های نیازمند و ایجاد اشتغال و درآمد پایدار از اهداف کمیته امداد و از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

او گفت: از ابتدای فعالیت کمیته امداد تا کنون ۷۰۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد اشتغال پیدا کردند.

عبدالملکی با بیان اینکه با اشتغال ایجاد شده سه هزار میلیارد تومان در بودجه خدمات عمومی کشور صرفه جوبی شده است، گفت: مجموعه درآمد ۶۵۰ هزار طرح اشتغال فعال و تحت نظارت کمیته امداد در سال ۹۸ حدود ۳۰ درصد بیشتر از مستمری‌های پرداختی توسط کمیته امداد بوده است.

او با اشاره به اینکه منابع امداد کفایت توانمندسازی این قشر ندارد، افزود: یکی از منابع تامین اشتغال در کمیته امداد تبصره ۱۶ بند ب است؛ در این تبصره از قانون بیش از چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌ها برای اشتغال محرمان در نظر گرفته شده است.

عبدالملکی با بیان اینکه ۴۲۵ میلیارد تومان سهم پست بانک از محل قانون اشتغال پایدار روستائیان و عشایر پیش بینی شده است که تا کنون ۹۰ درصد از آن پرداخت شده است، گفت: بر اساس تقسیم‌بندی منابع تبصره ۱۶ سهم پست بانک ۲۰۰ میلیارد تومان است که اگر اختصاص پیدا کند زمینه اشتغال شش هزار نفر فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار