مرادنیا گفت: با توجه به تداوم وضعیت قرمز کرونا در استان و به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری، محدودیت‌های کرونایی در کردستان ۲ هفته دیگر تمدید شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،بهمن مرادنیا روز سه‌شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا با بیان اینکه در این ۲ هفته نماز جمعه و جماعات نیز در هیچ نقطه‌ای از استان اقامه نخواهد شد، گفت: باید تلاش همه دستگاه‌های اجرایی و مردم استان به جلوگیری از گسترش بیماری کرونا معطوف شود.

او با تاکید بر لزوم توجه بیشتر شهروندان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی افزود: در شرایط کنونی همه مردم باید نسبت به حفاظت از جان خود و اعضای خانواده شان و دیگر افراد جامعه ملزم باشند.

استاندار کردستان به ابتلای بیش از ۷۰۰ نفر از کادر بهداشت و درمان استان به کرونا اشاره کرد و افزود: این مساله در کنار کاهش توان کادر درمان و افت کیفیت رسیدگی به بیماران، فشار مضاعفی را بر بخش دیگری از آن‌ها که سالم هستند وارد و ایشان را هم دچار فرسودگی می‌کند.

او درباره پیشنهاد آموزش و پرورش استان برای آموزش حضوری دانش‌آموزان پایه اول و پیش‌دبستانی یادآور شد: حفظ سلامت خردسالان و خانواده آنان در حال حاضر مهمتر از آموزش است و با بهبود شرایط می‌توان آموزش را جبران کرد لذا آموزش مجازی برای همه مقاطع تحصیلی در شهر‌ها و روستا‌های بزرگ همچون ۲ هفته قبل بصورت مجازی و غیر حضوری ادامه یابد.

مرادنیا با تاکید بر لزوم جمع آوری دستفروشان بویژه در خیابان فردوسی و ممانعت از فعالیت آنان و نیز جمع آوری اغدیه فروشان سیار گفت: مراکز پر جمعیت مانند پاساژ‌ها و مراکز خرید هم در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی بدون هیچ اغماضی باید تعطیل شود.

وی با بیان اینکه مشکلی با ادامه اشتغال و کار مردم نداریم، تاکید کرد: تا امروز هیچ کسب و کاری تعطیل نشده و در صورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی این روند ادامه دارد در غیر این صورت ناچار به تعطیلی برخی صنوف خواهیم بود.

استاندار کردستان بر لزوم برخورد جدی با ادارات و بانک‌های متخلفی که نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی تفاوت باشند تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های دولتی که پایبند به مصوبات دولت نباشند شناسایی و گزارش تخلف آنان منعکس شود تا برخورد با آنان در اولویت قرار گیرد.

وی در خصوص تردد از مرز باشماق هم اظهار داشت: تردد کامیون‌های حامل سوخت از این مرز آغاز شده و اگر اقلیم کردستان عراق تست کرونای انجام شده در ایران را نپذیرفت اقدام متقابل انجام شود.

بیرون بر بودن غذا در رستوران‌ها و تعطیلی تالار‌های پذیرایی و کنترل برگزاری مراسم عزا و جشن از دیگر مواردی بود که استاندار کردستان برآن تاکید کرد و یادآور شد: آرایشگاه‌های زنانه هم در دو هفته قبلی همچنان فعالیت داشتند، بر اساس مصوب امروز تا ۲ هفته آینده حق فعالیت ندارند.

مرادنیا اضافه کرد: برای تامین ماسک و دیگر اقلام حفاظتی کادر بهداشت و درمان علاوه بر تامین منابع مالی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیازمند کمک خیران و مردم نیک اندیش استان هم هستیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.