رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: از محل یک درصد اعتبارات سهم دولتی معادن سه طرح عمرانی در استان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، امین زاده  رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی در مراسم بهره برداری از پروژه بهسازی و آسفالت راه روستایی یانبلاغی در شهرستان هشترود گفت: بودجه  سه طرح  عمرانی که قرار است در استان از سوی سازمان صمت اجرا شود ابلاغ شده است.

او همچنین به طرح بهسازی و آسفالت راه روستایی یانبلاغی علیا – طالب چمن در هشترود اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای توسعه پایدار روستا‌ها  اجرا و بهره برداری شد.

 امینیان فرماندار هشترود نیز در این مراسم از وجود ۳۵۰ کیلومتر راه نامناسب روستایی در این شهرستان خبر داد و گفت: تخریب جاده‌های روستایی تنها دستاورد معادن برای مردم منطقه بوده و فایده‌ای نداشته است.

 امینیان احداث راه روستایی را عاملی در جلوگیری از مهاجرت به شهر‌ها عنوان کرد و خواستار بهسازی و احداث و آسفالت راه‌های روستایی به ویژه راه‌های روستایی تخریب شده در مسیر معادن شد.

آسفالت راه روستایی یانبلاغی به هشترود به طول پنج کیلومتر با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بهره برداری شد و با بهره برداری از آن ۲۰ روستا به یکدیگر و جاده هشترود - مراغه متصل شدند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.