رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان روزشمار دهه وقف امسال را که از فردا پنجشنبه ۲۴ مهر ماه آغاز می‌شود، اعلام کرد.

محمد تقی فاتحی نژاد رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گفت: دهه بزرگداشت وقف از روز پنجشنبه بیست و چهارم مهرماه آغاز و تا روز شنبه سوم آبان ماه مصادف با هفتم ربیع الاول ادامه دارد.
 
او با بیان اینکه پنجشنبه، روز نخست این دهه به مناسبت روز وقف به عنوان کارکرد رسانه در فرهنگ سازی وقف و امور خیریه نام گذاری شده است، گفت: روز جمعه دومین روز از دهه وقف نیز با شهادت امام حسن(ع) و رحلت پیامبراکرم(ص) مصادف شده و به عنوان نقش وقف در ترویج فرهنگ قرآن و عترت نامگذاری شده است.
 
فاتحی نژاد با اشاره به نامگذاری سومین روز دهه وقف، افزود: شنبه بیست و ششم مهرماه، سومین روز دهه وقف مصادف با شهادت امام رضا (ع) به عنوان نقش وقف در عمران و آبادانی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی نامگذاری شده است.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان با بیان اینکه یکشنبه ۲۷ مهرماه مصادف با آغاز ماه ربیع الاول و روز پنجم از دهه وقف است و به عنوان نقش سازمان ها و دستگاه ها در توسعه نهاد وقف نامگذاری شده است.
 
او با اشاره به اینکه دوشنبه ۲۸ مهرماه به عنوان نقش وقف در حوزه آموزش و توسعه علم و فناوری نامگذاری شده است، ادامه داد: روز سه شنبه بیست و نهم مهرماه نیز به عنوان وقف در اقتصاد پایدار و جهش تولید تعیین شده است.
 
فاتحی نژاد افزود: روز چهارشنبه سی ام مهرماه مصادف با چهارم ربیع الاول به عنوان جایگاه وقف در حوزه آموزش و توسعه علم و فناوری نامگذاری شده است.
 
او ادامه داد: روز پنجشنبه یکم آبان ماه مصادف با پنجم ربیع الاول نیز به عنوان خدمات اجتماعی نهاد وقف نامگذاری شده است.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: روز دوم آبان ماه مصادف با ششم ربیع الاول به عنوان نقش مردم در احیا و صیانت از موقوفات تعیین و روز شنبه سوم آبان ماه مصادف با هفتم ربیع الاول آخرین روز دهه وقف به عنوان  نقش وقف در حوزه سلامت  نامگذاری و تعیین شده است.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.