با تشدید درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ، وزیر خارجه روسیه برگزاری مذاکره نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان را خواستار شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، وزیر خارجه روسیه برگزاری مذاکره نظامی فوری میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان را خواستار شد.

سرگئی لاوروف همچنین خواهان توسعه حضور حافظان صلح روسی در قره باغ شد.

لاوروف پیشنهاد کرد ناظران نظامی روسی در خط مقدم قره باغ مستقر شوند، اما تصمیم گیری در این زمینه به ارمنستان و آذربایجان بستگی دارد. وی افزود: باکو و ایروان ما را از ضرورت برگزاری جلسات بین ارتش برای ایجاد سازوکار‌هایی برای تأیید آتش بس قره باغ آگاه کرده اند. حل و فصل سیاسی قره باغ باید به موازات اجرای توافق نامه‌های میدانی پیش رود.

وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد: ما با مواضع دولت ترکیه در خصوص اینکه مناقشه قره باغ راه حل نظامی دارد، موافق نیستیم.

در ادامه تنش‌های قره باغ، وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد نیرو‌های این کشور حق حمله به تاسیسات نظامی در خاک آذربایجان را برای خود محفوظ می‌دانند. روز چهارشنبه ایروان اعلام کرد ارتش آذربایجان به خودرو‌های نظامی ارمنستان واقع در خاک این کشور حمله کرده است.

وخامت روابط میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به پایان دوران شوروی سابق باز می‌گردد؛ زمانی که «کشتار سومقاییت» (که در آن ساکنان ارمنی شهرک ساحلی سومقاییت در جمهوری شوروی سوسیالیستی آذربایجان یکی از جمهوری‌های تشکیل‌دهنده اتحاد جماهیر شوروی آن زمان، در اواخر فوریه ۱۹۸۸ هدف گرفته شدند) به وقوع پیوست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
آقای لاوروف راست می گوید چون 30 سال مذاکره با حضور ابر قدرت شرق و غرب در پای میز مذاکره قره باغ چیزی حاصل نشد یک 30سال دیگر هم مذاکره کنند ان وقت خبر پیشرفت مذاکرات را بعد از مرگ لاوروف در جهان دیگر به او خواهند گفت
آخرین اخبار