رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی گفت: مشاغل خانگی در لرستان بر اساس طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که در سه فاز است حمایت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، مهناز امامدادی رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی  شامگاه چهارشنبه در دیدار جمعی از معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نماینده، ولی فقیه در لرستان که در بیت نماینده، ولی فقیه در استان انجام گرفت اظهار داشت: باید در کنار رشته‌های قدیمی به رشته‌های جدید نیز پرداخته شود و متقاضیان مشاغل خانگی نیاز به خودباوری و اعتماد به نفس دارند.

امامدادی افزود: درحال حاضر ما تحصیل کرده‌های بیکار زیادی داریم که می‌توانند در حوزه‌های جدید فعال باشند و یک موج جدید اشتغال زایی ایجاد شود.

او عنوان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی درحال انجام است که این طرح در سه فاز است، فاز اول شناسایی ظرفیت‌هاست فاز دوم توانمند سازی که همان مشاوره و هدایت است و فاز سوم اتصال به بازار در قالب برند سازی است.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی  بیان کرد: در استان لرستان این کار به خوبی انجام شده، از سال ۹۶ فاز اول را انجام دادند و اجرای آن را طبق قراردادی به جهاد دانشگاهی سپرده شده، در فاز اول برای ۲ هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد شد و در بخش دیگر برای ۱۷۰ زن سرپرست خانوار در حال ایجاد اشتغال هستیم.

امامدادی تصریح کرد: در طرح دیگر که اکنون در مرحله ثبت نام است و هنوز راه‌اندازی نشده، استان ۱۰۰۰ نفر سهمیه دارد که با تامین منابع اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.