مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: ۱۰۸ هزار خانوار تحت پوشش این نهاد هستند که از این تعداد ۴۸ هزار خانواده توسط زنان، سرپرستی و اداره می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،جاسم محمدی فارسانی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: حدود ۱۸ درصد از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد لرستان در بازه سنی ۱۶ تا ۳۵ سال هستند که باید با فرهنگ سازی درست زمینه ازدواج مجدد آن‌ها را فراهم نمود.

او با بیان اینکه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای زنان تحت پوشش، هزینه بردار است ادامه داد: هم اکنون برای سه هزار و ۸۰۰ نفر از زنان تا ۴۹ سال حق بیمه پرداخت می‌شود که پس از تاریخ معین و دریافت مستمری تامین اجتماعی از چرخه حمایتی خارج می‌شوند.

محمدی فارسانی اظهار داشت: یکی از چالش‌های جدی زنان سرپرست خانوار تمایل نداشتن به ازدواج مجدد است که این امر به دلایل مختلف از جمله فرهنگ غلط رایج، اتفاق افتاده است.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) لرستان ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار را بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به بحث فرزندپروری این افراد، کمیته امداد در حوزه اشتغال خرد و مشاغل خانگی نیز زنان سرپرست را حمایت می‌کند.

محمدی فارسانی افزود: مجموعه امداد تلاش می‌کند خانوار‌های دارای قابلیت را پس از خودکفایی و توانمند سازی در حوزه‌های مادی و معنوی، از چرخه حمایتی خارج نماید و نیازمندان جدید را زیر چتر حمایتی خود بگیرد.

او با تاکید بر ضرورت اقدامات معنوی برای خانواده‌های تحت پوشش تصریح کرد: پیش از کرونا فعالیت‌هایی مانند آموزش‌های معنوی، بصیرت افزایی، برگزاری اردو‌های زیارتی، فرهنگی و تربیتی برای مددجویان انجام می‌شد و در شرایط کنونی نیز برنامه‌هایی برای آموزش مجازی جامعه هدف در دست اقدام است.

محمدی فارسانی همچنین اضافه کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیران جمع آوری شده و اقداماتی از جمله توزیع بسته‌های مواد خوراکی خشک، وعده غذای گرم و اهدای کارت‌های هدیه با همکاری بنیاد مستضعفان انجام شده است.

او اعلام کرد: تاکنون ۳۰۷ نفر از مددجویان تحت حمایت این استان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که ۲۴۲ نفر از آن‌ها بهبود یافته و ۶۵ نفر نیز جان باخته اند و به خانوار‌های آن دسته از مددجویانی که بر اساس شیوه نامه ‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی براثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشته‌اند، مساعدت‌هایی تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.