رفع تصرف ۱۱۷ هکتار از اراضی ملی شهرستان جهرم طی شش ماه گذشته

در راستای جلوگیری از زمین خواری و رفع تصرف اراضی ملی طی شش ماه گذشته ۱۱۷ هکتار اراضی ملی شهرستان جهرم از دست متصرفان آزاد و به بیت المال بازگردانده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود طاهری قیری سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم با اشاره به اجرای عملیات خلع ید اراضی ملی در ۷۲ فقره پرونده و در سطح بیش از ۱۱۷ هکتار از این عرصه‌ها گفت: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی با رویکرد پیشگیرانه از اولویت‌های اصلی ما در منابع طبیعی است و در این خصوص با متخلفان و متصرفان بدون هیچ اغماضی برخورد می شود.

او، بیان کرد:  این اقدام به استناد تبصره ۱ ماده ۵۶ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها انجام و در  راستا با فعالیت‌های انجام شده  برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی، متخلفان  شناسایی و دستگیر شدند که برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

طاهری قیری با اشاره به همکاری‌های خوب دستگاه قضایی برای اجرای احکام خلع ید و رفع تصرف اراضی ملی شهرستان جهرم خواستار ادامه این همکاری‌ها شد و تصریح کرد: با تعاملات خوب مجموعه قضایی با منابع طبیعی شاهد کاهش آمار وقوع تخلفات در این عرصه‌ها هستیم.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم ادامه داد: فرهنگ سازی در جامعه یکی دیگر از نیاز‌های اساسی در حفظ و پایداری منابع طبیعی است که این امر با  مشارکت رسانه‌های گروهی میسر می‌شود.

او، با هشدار جدی به متخلفان اراضی ملی از مردم طبیعت دوست درخواست  کرد تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه تخریب و تصرف اراضی ملی و یا بوته کنی و قطع درختان جنگلی مراتب را با شماره ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار