مجلس یازدهم، نهم مهر امسال در تصویب کلیات اصلاح قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریسی شرط شرکت در آزمون داخلی آموزش و پرورش را حذف کرد.

جدال برای استخدام در آموزش‌و‌پرورش؛ از به کارگیری نیرو تا بیمِ ورود بی‌حساب معلمانبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم اسدی بیدمشکی؛ نمایندگان مجلس یازدهم در صحن علنی ۹ مهرماه  ۹۹ برای چندمین بار، دست به اصلاح قانون «تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی» زدند. این قانونِ مصوب ۱۵/ ۷/ ۱۳۸۸ مجلس، مسیر به کارگیری و استخدام نیرو‌های حق‌التدریس، نهضت سوادآموزی، مربیان پیش دبستانی و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را مشخص کرده است. 

آموزش و پرورش علاوه بر نقش پر اهمیت خود در تربیت نسل‌های آینده جامعه، بزرگ‌ترین وزارتخانه جمهوری اسلامی از نگاه تعداد پرسنل است که بخشی از حوزه نیروی انسانی آن را معلمان و آموزشیاران تشکیل می‌دهند. بر اساس قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، معلمان آموزش و پروش باید از مسیر دو دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی آموزش ببینند و پس از آن به استخدام این وزارتخانه درآیند.

مسیر جذب معلم در قوانین بالادستی کشور

بند (ب) از بخش ۱۲ این قانون بالادستی در زمینه آموزش عمومی، آموزش عالی و علم و فناوری بیان می‌کند که «سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان موظفند به منظور ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت با جذب معلم از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، در طول اجرای قانون برنامه، ردیف‌های استخدامی و تأمین اعتبار مورد نیاز آموزش و پرورش را با رعایت قوانین و ضوابط مربوط و ظرفیت جذب دانشجو در دانشگاه‌های یاد شده برای جذب دانشجو معلم‌ها، در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهند.»

کمبود نیروی آموزش‌دهنده در مقاطع زمانی مختلف یا در رشته‌هایی خاص موضوعی تازه نیست؛ برای حل آن، آموزش و پرورش از راهکار به کارگیری نیرو‌های حق‌التدریسی استفاده می‌کند که نقشی در کادر رسمی وزارتخانه مذکور ندارند. برای نمونه، یک مدرسه میانه سال تحصیلی ممکن است برای مدتی معلم خود را از دست بدهد یا مدرس رشته خاصی از شاخه فنی و حرفه‌ای در منطقه‌ای وجود نداشته باشد که در این صورت، قانون‌گذار اجازه می‌دهد نیروی حق‌التدریس جایگزین یا به کار گرفته شود.

استخدام حق التدریسیها

از سال‌ها حق‌التدریسی تا توقع استخدام

به نظر می‌رسد فعالیت چند ساله برخی نیرو‌های حق‌التدریسی، توقع استخدام آنها را در وزارتخانه آموزش و پرورش به وجود آورده است. البته حق‌التدریسی‌ها تنها نیستند، نیرو‌هایی مانند نهضت سوادآموزی، خرید خدماتی، معلمان پیش‌دبستانی را هم می‌توان از این دست دانست که عده‌ای از آنها نسبت به عدم به کارگیری خود معترض بودند.

در طول سال‌های اخیر و همین‌طور هفته‌های گذشته، جمعی از نیرو‌های حق‌التدریسی و نهضتی با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار تبدیل وضعیت خود شده‌اند که نمایندگان دوره‌های مختلف پارلمان هم در پاسخ به این اعتراض‌ها و ارزیابی وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش، قانون را اصلاح کرده‌اند.

سال ۸۸ مجلس شورای اسلامی «قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش» را تصویب کرد تا با شرط‌هایی، بخشی از نیرو‌ها را تعیین تکلیف کند و به کار گیرد.

پس از اصلاح‌ها و الحاق‌های مختلف از زمان تصویب قانون، مجلس دهم شهریور ۹۵ برای جبران کمبود نیرو در آموزش و پرورش به دلیل بازنشستگی معلمان، تبصره‌ای موسوم به تبصره ۱۰ ماده ۱۷ اضافه کرد تا وزارتخانه یاد شده مکلف شود «مربیان پیش دبستانی و نیرو‌های خرید خدمات آموزشی را که از طریق شرکت‌های عمومی یا خصوصی در آموزش و پرورش به کار گرفته شده‌اند، به همراه حق التدریس‌های غیرمستمر را که قبل از سال ۱۳۹۱ با آموزش و پرورش همکاری داشته‌اند، برای تأمین نیروی حق التدریس با عناوین معلم (آموزگار یا دبیر)، مربی پرورشی، مربی بهداشت، مشاور و اداری با توجه به ارتباط رشته تحصیلی (منحصر به دوره متوسطه)، مقطع تحصیلی (حداقل کاردانی)، جنسیت، نیاز منطقه‌ای و سنوات همکاری با وزارتخانه، بدون الزام به رعایت ماده ۸ این قانون به کار گیرد.»

در بخش پایانی قانون آمده است: «به کارگیری این نیرو‌ها الزامی برای استخدام رسمی نمی‌باشد. نیرو‌های آموزش‌دهنده تجمیعی نهضت سوادآموزی که قبل از سال ۱۳۹۲ با نهضت سوادآموزی همکاری داشته اند، مشمول این تبصره می‌باشند.»

ضرورت دقت در عنوان قانون؛ چه کسی گفته همه استخدام می‌شوند؟

آنچه در نگاه برخی قانون‌گذاران بسیار اهمیت دارد، نام قانون مصوب مجلس است. این قانون که تاکنون بیش از ۲۰ الحاق داشته است، در موادی آموزش و پرورش را ملزم به استخدام نکرده و فقط از به کارگیری نیرو می‌گوید؛ اما در مواد الحاقی بعدی، استخدام را محدود به شرایطی کرده است؛ مجلس در برهه زمانی سال ۹۷، تعیین کرد که «کلیه نیرو‌های حق‌التدریس و پیش‌دبستانی مشمول قانون مورد اشاره (شامل معلم، مربی پرورشی، تربیت بدنی، مشاور، مربی بهداشت و امور اداری) با توجه به رشته و دوره تحصیلی، جنسیت و سنوات خدمت و ظرفیت استخدام اعلامی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و بر اساس نیاز استان‌ها، باید یک دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند تا پس از شرکت در آزمون پایان دوره و اخذ نمره قبولی (از سال دوم تا پایان برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی) استخدام شوند.»

تیتر

همچنین «آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر (دو نفر و بالاتر) که در قبل از سال ۱۳۹۲ با نهضت سوادآموزی همکاری داشته‌اند (مشمولین قانون اصلاحی ۳/۶ /۱۳۹۵)، پس از شرکت و قبولی در آزمون داخلی که توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود، با توجه به نیاز آموزش و پرورش، رشته تحصیلی، جنسیت و سنوات خدمت و ظرفیت استخدام اعلامی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور باید حداقل دوره یک‌ساله آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند و پس از قبولی در آزمون پایان دوره تا پایان برنامه ششم توسعه استخدام شوند.»

علت لزوم حضور نیرو‌های نهضتی در دوره‌های یک‌ساله آموزشی را بی‌تجربگی در حوزه آموزشی مدارس دانسته‌اند، چراکه آنها صرفاً برای سوادآموزی بزرگسالان فعالیت می‌کنند.

متن قانون مصوب سال ۸۸ در ماده ۸ خود بیان می‌کند که از تاریخ تصویب، به کارگیری هرگونه نیروی حق‌التدریس جدید در وزارت آموزش و پرورش ممنوع است. نمایندگان پس از اصلاح‌های اعمال شده آموزش و پرروش را از به کارگیری نیروی جدید حق‌التدریسی منع کردند تا نیرو‌های آموزشی خود را از دو دانشگاه تخصصی حوزه تربیت معلم جذب کنند. البته بر اساس اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، آموزش و پرورش در موقعیت‌های ویژه‌ای می‌تواند از خارج این دانشگاه تأمین نیرو کند. ماده ۲۸ اساسنامه یاد شده تصریح می‌کند «تأمین بخشی از نیاز‌های خاص آموزش و پرورش در رشته‌هایی که امکان توسعه آن از طریق «دانشگاه» وجود ندارد، مطابق ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش از میان دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌های علمیه، مشروط به گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی در «دانشگاه» بلامانع می‌باشد.»

تصویب یک ماده خلاف سیاست‌های کلی نظام

با وجود متون قانونی در زمینه تأمین نیاز‌های منابع انسانی آموزش‌دهنده هنوز مشکلاتی در به کارگیری نیرو وجود دارد. چنانکه یاد شد، برخی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی در هفته‌های گذشته با تجمع مقابل ساختمان مجلس به حذف آزمون مصرح در قانون تأکید داشتند، چراکه معتقد بودند با سابقه‌ای بیش ۱۰ سال در نهضت سوادآموزی، اکنون با مشکل تبدیل وضعیت روبه‌رو هستند و امکان از دست رفتن موقعیت شغلیشان وجود دارد؛ اگرچه گفته می‌شود همه آنها چنین سابقه کاری را ندارند و تعدادی از معترضان، کسانی بودند که در آزمون پذیرفته نشده بودند.

نمایندگان در جلسه نهم مهر امسال با تصویب کلیات قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، برگزاری آزمون داخلی آموزش و پرورش را از متن حذف کردند تا راه برای ورود رسمی به آموزش و پرورش بازتر از گذشته شود. این اتفاق با انتقاد‌هایی همراه بود؛ در صحن علنی، ابتدا نمایندگان گزارش رد طرح را با رأی خود پذیرفتند. مخالفان رد یک فوریتی به کمبود نیرو در وزارتخانه اشاره کردند؛ رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد کتول گفت: حق‌التدریسی‌ها، مربیان پیش‌دبستانی‌ها، خرید خدمتی‌ها و نهضتی‌ها بلاتکلیف هستند. این در حالی است که حق‌التدریسی‌های مدارس غیرانتفاعی با بیش از ۱۸ تا ۱۷ سال سابقه کار، هنوز بلاتکلیف مانده‌اند. سیستم آموزش و پرورش کشور ۳۰۰ هزار معلم کم دارد.

موافقان، اما بر جذب معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی و از سال ۹۲ تأکید کردند که عمل نکردن به آن، برخلاف سیاست‌های کلی نظام و روش جذب در آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

تیتر

بیمِ ورود بی‌حساب نیروهای آموزشی به آموزش و پرورش

رهبر انقلاب در بیانی به اهمیت دو دانشگاه تربیت دبیر تصریح داشته‌اند؛ «دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی یکی از آن بهترین مراکزی است که در کشور برای مسائل فرهنگ و مانند این‌ها به وجود آمده است. حتی یک معلم از غیر این مسیر وارد آموزش و پرورش نشود. ما دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی را طوری ظرفیت‌سازی و سازماندهی کنیم که همه معلمان به قدر کفایت از اینجا عبور کنند و وارد آموزش و پرورش شوند... حالا من اینجا به عزیزان مجلس هم سفارش کنم؛ این‌طور نباشد یک طوری تصویب کنند که مثلا یک جمعی، بی‌حساب به شکل برف‌انباری، وارد آموزش و پرورش شوند. این‌گونه مصلحت نیست. هر کاری انجام می‌گیرد، ورودی معلمان باید از طریق این دو دانشگاه باشد.»

حذف آزمون می‌تواند بیم ورود بی‌حساب نیروی انسانی آموزش‌دهنده را تقویت کند؛ حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، حذف آزمون داخلی آموزش و پرورش را در کلیات مصوب مجلس یازدهم، ناشی از فشار افکار عمومی و احساسات و البته برخلاف منویات مقام معظم رهبری دانست. او همچنین یادآور شد که کمیسیون باید در ادامه کاری کند منویات رهبری در قانون به کار گرفته شود. 

حجت‌الاسلام فلاحی به کارگیری نیروهای حق‌التدریسی را به طور کل نفی نکرد، اما اظهار کرد که بودجه لازم برای حضور گروه‌های یاد شده در قانون پس از سال ۹۱ تأمین نشده است.

تیتر

میرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس دهم، تداوم این اصلاح و الحاق‌های قانونی را ناشی از بی‌ثباتی مدیریت در آموزش و پرورش بیان کرد. او معتقد است که این وزارتخانه در صورت درست اجرا کردن قانون تعیین تکلیف، به راحتی می‌تواند مشکل را حل کند و در هر یک از مصوبات پیشین پارلمانی، به کارگیری نیرو از دانشگاه فرهنگیان انجام می‌شود.

میرزاده به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ممکن است یک مدیر بدون اطلاع کامل از فرآیند و سوابق قانونی، به علت حجم نیرو و غیره بخشنامه‌ای را امضا کرده باشد و باعث ورود چندین نیرو شود.

او ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان ظرفیت پوشش نیرو‌های آموزشی کل دوره ابتدایی و متوسطه‌ها را دارد، اما در شاخه‌های فنی‌وحرفه‌ای و کار و دانش با کمبود‌هایی مواجه است؛ این کمبود‌ها به دلیل ویژگی برخی رشته‌های خاص در برخی مناطق یا استان‌هاست که دانشگاه فرهنگیان نیازی ندارد برای آنها هر سال دانشجو بگیرد.

این نماینده مجلس یازدهم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد که قانون شفاف است و باید با شفاف کردن محتوای آن، مسیر درست را برای علاقه‌مندان به معلم شدن نشان داد. میرزاده در نتیجه گفته‌هایش بر اصلاح ساختار آموزش و پرورش تأکید کرد تا در ساختار ورود نیرو‌های آموزش‌دهنده که بر تربیت نسل‌ها و خانواده‌های جامعه تأثیر دارند، چنین مشکلاتی ایجاد نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رقیه هاشمی
۱۹:۵۴ ۲۲ دی ۱۳۹۹
چرا لسان سی ها برای چنمین بار قبول مشن ولی با بیرحمی رد میکنند مگر این توی این کشو حق ندارند چر اقای وزیر بیسواد ها راجزب میکند از اقای قالیباف خواهش میکنیم از تکمیل ظرفیت 28 حمایت کند1
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
سلام من پارسال تا مصاحبه هفتمین ازمون هم رفتم فقط ی نفر میخاستن در کلانشهر اصفهان ولی باز امسال همون کلانشهر رشته منو میخاست چرا هم پارسال نگرفتین هفت خان رستم بود
چقدر راحت ی سری ها استخدام میشن با 14 ترم سابقه تدریس در دانشگاه و نفر دوم شدن در ازمون بسیار مشکل پارسال نشستم تو خونه برا آزمون امسال
Iran (Islamic Republic of)
یک دانشجومعلم
۱۲:۲۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
بنده به عنوان یک دانشجومعلم با حضور نیروهای نهضتی در پیکره بی جان وزارت آموزش و پرورش مخالفم.
به نظر بنده و تمام دانشجومعلمان وجود افراد متخصصی که از آزمون های استخدامی، جذب خواهند شد برای این وزراتخانه از نان شب نیز واجب تر است.
امیدوارم گوش ناشنوای مسئولین فقط و فقط یک بار صدای ما را بشنوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
جناب خان ! چرا مخالفی ؟ نیروهای نهضتی بهترین عمر خود را صرف این راه کردند و اگر دولت محترم نیاز به این نیروهای خدوم ندارد از اول بسم الله قبولشان نکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
من مدرس دانشگاه فرهنگیان در یکی از مراکز استانها هستم واقعا سطح دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نسبت به دانشگاه های دولتی بسیار پایین است. نمی دانم اینها چطور دانشگاه فرهنگیان قبول شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
آفرین بر استاد عزیز. صد البته اینطور است اموزش دهندگان نهضتی اکثر از دانشگاه پیام نور آمده اند که واقعا درس خواندن در دانشگاه پیام نور کار هیچ کسی نیست. نمی دانم از خدا بی خبران چطور متهم به بیسوادی می کنند . نکه خودشان چیزی سرسان می شود؟
Iran (Islamic Republic of)
فوق لیسانس
۱۰:۱۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
معدل ۱۵ و نیم از دانشگاه دولتی هستم. دو سال پیش آزمون استخدامی بانک صادرات شرکت کردم. شرط معدلش ۱۶ بود. تو آزمون کتبیش قبول شدم اما چون معدلم بالای ۱۶ نبود ردم کردند. واقعا شرط معدل برای چیه؟ آیا معدل شونزده دانشگاه غیردولتی با دولتی یکیه؟ آیا می‌دونید با این قانون‌های من در آوردی سرنوشت خیلی از جوان‌ها ممکنه از این رو به اون رو بشه. خداییش انصافه؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
این نهایت بی عدالتیه ک یه شخصی ۴سال یا۶سال یا۸سال عمرشوصرف دانشگاه ودرس کرده لیسانس فوق لیسانس وحتی دکتری بیکارباشه بعدبیان یه سری اشخاصی ک فقط شناسنامه ها افرادبیسوادو بردن بدون این ک درسی بهشون یادبدن بعدمدرکشونم یاسیکله یادیپلم استخدام بشن واون همه تحصیل کرده بیکار باشن.بایداونم مث بقیه آزمون بدن.بقرآن مجیدیکی از همین حق التدریسی ها چنان سطح سوادش پایین بودک پول ریخته بودن به حسابش نمیدونست مبلغش چقده.وای به حال جامعه ای ک چنین شخصی بشه به معلمش.خودش میگفت فقط شناسنامه بیسوادارا بردم هر وقتم آموزش پرورش میخوادبیادبازدیدپسرعموم توآموزش پرورشه بهم اطلاع میده جمعشون میکنم میگم بهشون درس دادم
Iran (Islamic Republic of)
حمیر
۱۹:۰۰ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
درب ورود به آموزش پرورش رو باز کردن مسئولین نمدونن چطوری اقوام رو جا بزنن مورد داریم دیپلم استخدام کردم آقا دیپلم میخواد معلم بشه به هر کی میگی میگن قانون از بالا همینطوریه ای خاک بر سر برخی مسیولین بی لیاقت که همچین کارایی میکنن اخر الزمان شده خدایی یه زره به سخنان رهبر عزیز گوش نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی شما که تصویب می کنیدآزمون
نهضتی ها حذف شود پس کنکوروآزمون استخدامی هم حذف کنید تا افراد
بانفوذودارای پارتی بدون هیچ مشکلی هراداره ای که دوست داشتنداستخدام
شوند(آزمون استخدامی عین عدالت است) چون بهترین ها انتخاب می شوند
زیراعدالت امام علی (ع) یعنی شایسته سالاری هرکسی که استحقاقش دارد به جایگاه واقعی خودمی رسد نمایندگان عزیز شما سوگندخوردیدکه بهترین

قوانین تصویب کنید که تمام ملت ازآن بهره مند شوند (نه به نفع عده ای خاص وبه ضرربقیه مردم)

امیدوارم بارد این طرح حق به حق دار برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
کار نیست دیگه
دانشگاه رفتن برابر است با اتلاف وقت
به این مسئولان دل خوش نکنید و خودتون یه کاری کنید تا جوونید و توانایی دارید
Iran (Islamic Republic of)
شهریار
۱۵:۵۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
اگر هیچ چیز ما اصولی نیست، کاش لا اقل آموزش و پرورش ما بخاطر نقش خطیری که داره اصولی عمل کنه‌. نمیگم اکثر، بلکه همه حق التدریس ها و نهضتی ها با اشنا و پارتی وارد شدند. طرف باباش داداشش یا کسی تو اداره داشته رفته حق التدریس شده یا نهضتی با مدارک غیر مرتبط و دانشگاه های درپیت. من خودم توخانوادم چهار تا لیسانس دارم کی بوده این فراخوان نهضتی که ما خبر نداشتیم. فقط محرمانه و دزدکی کسانی معدود و اشنا اومد نوارد سیستم شدن الان صاحب حق استخدام میدونن خود رو در حالی که صاحب این حق نیستند. بعد اکثر نهضتی ها فقط فرمالیته تو سامانه هست یک واژه هم به بیسوادی درس ندادن
استخدام فقط از طریق ماده ۲۸
چطور فارغ التحصیل دانشگاه تهران سواد معلمی نداره اما دانش آموخته فرهنگیان گرکان و دزفول و غیره داره؟ اکثر فرهنگیان هم بخاطر شانس همون سال کنکورشون ظرفیت بالا بود قبول شدن. من خودم سه هزار بودم قبول نشدم.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۵:۱۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
ای باباکسی گوش به حرف مردم نمیده.بیخود دادنزنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
با سلام.سال ۸۸ ۸۹ آموزش پرورش آزمون دادم قبول هم شدم.وقتی برای مصاحبه رفتم متاسفانه بهم گفتند نمی توانی در مصاحبه شرکت کنی چون رشته تحصیلی رو اشتباه زدید.من بسیار سرخورده شدم.
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی بازنشسته
۱۴:۲۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
مسئولین محترم برچه اساسی شخصی که سال ۱۳۷۸یاحتی قبل ازآن سربازمعلم بوده حالابعداز۲۳سال این افرادرادعوت به کارکرده ایداین اشخاصی که برای خودشغلی داشتندازتدریس هیچ گونه آگاهی ندارندوشغلهای آنان رهاشده است وجوانان همچنان بیکار.آیامعنی این کارچیست؟آیاغیرازاین است که یکی ازمسئولین پیشنهادداده یکی ازاقوام یا آشنایانشان زمانی سربازمعلم بوده اند؟پس چراادارات دیگرامریه هارااستخدام نمیکنند؟اماوزارتخانه ای که اینقدرمهم است به علت....دست به این کارمیزند.
Iran (Islamic Republic of)
فردوس
۱۴:۲۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
سلام.جناب آقای رئیسی رئیس قوه قضائیه من فرهنگی باز نشسته دوساله پسرم سرباز معلم وحق تدریس قبل از سالهای ۹۱ پروندش مورد تاییدوگزینش اداره کل آپ میباشدبامراجعه به سازمان تهران ومنطقه میگن استخدامی فوق دیپلم کامپیوتر نداریم پس چرا اعلام میکنند همه استخدام شدند ما پارتی بجز خدا نداریم چکار کنم با ۶ فرزند بیکار حداقل این اولویت وشرایطشو داره مسئولین بابرخورد ناشایستشون نمیشه سئوال مجدد کنیم حداقل شما کاری کنید وبرا مای بی پارتی کاری کنید وریشه این بی عدالتیها بزن.یعنی هیج جایی استخدام فوق دیپلم نداشتن بخاطر خدا کاری بکنید التماس دعا F
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۱۴:۱۴ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
این که استخدام باید از طریق آزمون باشد کاملا منطقی است البته اگر مسیر اجرایی کاملا عادلانه باشد ولی اگر قرار باشد یک روز حق التدریسی ها ،یک روز نهضتی ها و...به نوعی استخدام شوند پس معلمان غیر انتفاعی کجا و کی استخدام خواهند شد؟؟؟ پس کی صدای این بندگان خدا قرار هست شنیده بشه؟؟؟!!!!
France
آموزگار
۱۳:۵۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
آقایان نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مسئولین آموزش و پرورش دولت مردان جلوی استخدامی نهضتی ها بگیریدشمارابه خداآینده سازان دانش آموزان فرزندان معصوم ایران زمین رابه این نهضتی ها ی مسن بدون
آزمون بی کیفیت بدون تخصص نسپاریدبیشتر این افراد فقط توسط آشنایان
در سایت نهضت ثبت نام کردند ولی دنبال کاردیگری رفتندحتی بیشترآنهاازدواج کردند ولی یک ساعت هم سرکلاس نرفتندحالا بعدازگذشت
چندسال به آنهاتلفن میکنند بیایدبدون آزمون معلم شوید به خدااین ظلم است به مردم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۳۸ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
سلام ؛ اکثر حق التدریسیها خانم هستن ؛ نهضتیها و مربی پیش دبستانی آنی ها هم همه خانم هستن ؛ حق التدریسها و بقیه همشون با پارتی و آشنا اومدن تو مدارس کار کردند آگه شما آشنا تو اداره نداشته باشی هیچ کلاسی بهت نمیدن ؛ این خانمها همشون شوهر دارن و شوهراشون هم همه شاغل هستند ؛ به جای این‌ها باید جوان‌های بیمار را استخدام کنند که به علت بیکاری ازدواج نمی‌کنند و به علت بیکاری به طرف اعتیاد کشیده میشوند و بعدش سارق میشوند ؛ همه مردم هم این موضوع را میدانند ؛ بخدا قسم اگه این سی هزار یا بیشتر نیرو را از جوان‌های مرد استخدام کنند کلی زندگی جدید تشکیل میشه و مشکل سی هزار جوان حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
بیتا
۱۳:۱۲ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
من فوق لیسانس دارم که در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس دانشگاه دولتی قبول شدم. چندساله در ازمون استخدامی اموزش پرورش شرکت میکنم و هربار با اختلاف نمره خیلی کمی نسبت به حدنصاب رد میشم.آزمون ۹۷ هم با چندصدم پایینتر از حدنصاب رد شدم. قرار بر تکمیل ظرفیت بود و من هم منتظر که شاید شرایط قبولی رو بدست بیارم اما زیر حرفشون زدن مسئولین و گفتن در ازمون ۹۸ این سهمیه ها درنظ گرفته میشه. اما این ۱۷ هزار نفر که میخوان از سایر دانشگاه ها جذب کنن،شبیه همون اماریه که هرساله میخوان جذب کنن. پس این چندهزار نفری که ظرفیتشون خالی مونده، چرا جزء امار نیستن؟؟؟
 امسال هم که شرط معدل رو برای پذیرش از دانشگاه فرهنگیان برداشتن. کاملا واضحه یه مشت دانش اموزی که درس نمیخونن و بار علمیشونم پایینه و نمره کتبی دوازدهمشونم پایینه میتونن با تست زنی و بعضا با پارتی بازی دانشگاه فرهنگیان قبول بشن. الان وضعیت اینه شاگرد تنبلای کلاسا، میخوان بیان دانشگا فرهنگیان!!! اونوقت ما که سالها دولتی درس خوندیم و الان با چندرغاز حقوق چندماه یکباری و بیمه ای که خودمون از جیبمون داریم رد میکنیم، باید نیروی ازاد آموزش و پرورش در مدارس غیرانتفاعی باشیم برای تدریس همچین دانش اموزای تنبلی.. این اصلا انصاف نیست..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
با سلام تو را به خدا جوانهایی که دانشگاه رفتند و رشته اونها مرتبط با آموزش و پرورشه استخدام کنید من خودم فرهنگی هستم وامسال باز نشستهام اما فرزندم بیکاره و سه ساله در آزمون استخدامی شرکت مکنه اما قبول نمیشه به خاطر اینکه رشته ایشان هر سال فقط یک نفر استخدام میکنه و اون هم بومی پس تکلیف فرزندان ما فرهنگیان چه میشه تو رو خدافکری به حال ازنا بکنید من حاضرم پولی هم بدم فقط فرزندم استخدام به حتی برای خدمتکاری هم حاضرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
با سلام تو را به خدا جوانهایی که دانشگاه رفتند و رشته اونها مرتبط با آموزش و پرورشه استخدام کنید من خودم فرهنگی هستم وامسال باز نشستهام اما فرزندم بیکاره و سه ساله در آزمون استخدامی شرکت مکنه اما قبول نمیشه به خاطر اینکه رشته ایشان هر سال فقط یک نفر استخدام میکنه و اون هم بومی پس تکلیف فرزندان ما فرهنگیان چه میشه تو رو خدافکری به حال ازنا بکنید من حاضرم پولی هم بدم فقط فرزندم استخدام به حتی برای خدمتکاری هم حاضرم
Iran (Islamic Republic of)
Sahar
۱۱:۳۲ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
بجای اینکه اینقدر نیروی بی سواد جمع کنید، این مسخره بازی هارو تموم کنید و اجازه بدید اشخاص از طریق فقط و فقط کنکور قبول بشن تا نیرو های باسواد و مجرب و کوشا و جوان وارد دانشگاه فرهنگیان بشن. اینطوری اونجا آموزش می بینند و معلم پرانرژی و باسواد و اطلاعات وارد کلاس میشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
* نظر:
نظر:
آسون که نیست!در جذب سرباز معلم هیچ حق استخدامی قائل نشده اند!
گفتید که آزمون بدید الان چند ساله که رشته حقوق رو بر نمیدارن ولی حقوق فقه رو بر میدارن!ماشالله همه ی رشته ها تو کتاب هاشون مسائل اسلامی توشون زیاده پس چرا ماها نمیتونیم آزمون بدیم!گفتی سواد به نظر من که اول باید از این قسمت شروع به اصلاح ساختار آموزشی کنند از طریق محتوا و...
Iran (Islamic Republic of)
عدالت
۱۰:۳۴ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
باسلام
اینقدر میگید فرار مغزها صورت نگیره یعنی این؟
اینقدر میگید شغل ایجاد کردیم یعنی این؟
ازدواج،معیشت،جوانان .....
آزمون سراسری امسال چقدر جوانانی که رتبه خوب قبول شدن اما چون اعلام نیاز کم بود همگی رد شدن!!!!
به فکر جوانان باشید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
تو تست پزشکی اموزش پرورش میگن هرکی عینکی باشه رد میشه
Iran (Islamic Republic of)
لیلا احمدی
۱۰:۰۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
اگر نیروهای حق التدریس توانایی و صلاحیت ندارن چرا نزدیک به ده سال هست که دارن در آموزش و پرورش ازشون استفاده میکنند.ضمن اینکه این سال ها چندین بار به کلاس های ضمن خدمت رفتن و دوره های مختلف دیدن و امتحان داخلی دادن.پس استخدام نکردن اونها بهونه ای بیش نیست برای شانه خالی کردن از بار مسوولیت....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
چون نیرو ندارن
برای مثال سال گذشته یکی از اقوام ما بدون حتی یک ساعت تدریس چون ۱۳ سال قبل چند ماه حق تدریس بود گفتن‌رفت شد معلم کلاس دوم و چهارم دبستان
من یکی خودم بیشتر از اون بلد بودم ب بچه ام درس بدم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۴۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
آموزش و پرورش بواسطه ی مشت آدم های حق باز که در راس تصمیم گیری هستند باند بازی شده و با فرار از قانون جذب نیرو از کانال اصلی آن ،سعی می کنند بواسطه ورود دوستان و آشنایان و اقوام خود از طرق دیگر نیرو جذب کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
اینجوری بنویس: « حقّه باز»؛ خدا را شکر تو معلم نشدی وگرنه فارسی به فنا میرفت!
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۰۹:۳۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
سلام ببخشید من تربیت معلم آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد قبول شدم آیا بعداز فارغ التحصیلی استخدام میشم و شرایط استخدامش چطوریه این رشته من؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
نهضتی دیدم ک هر سال اومده شناسانه مادر خودم و اطرافیان برده رفته تو سیستم براشون حتی تا سوم چهارم نهضت رد کرده رفته ولی دریغ از اینکه اونا سواد داشته باشن یه شماره تلفن هم بگیرن الکی میان شناسنامه میگیرم میبرن این حق الناس نیست پس چیه!!!! ما از خدا می‌ترسیم ک اینا رو میگیم، یا مثلا طرف رفته جا سربازیش تدریس کرده تازه کارش راحت بود منتی هم نیست سر کسی چون ک بجای سربازیشه مثل اینا سربازای بد بخت نبوده ک تا صبح تا شب سر مرز وایسادن نگهبانی دادن بعد اومده میگه من حقالتدریسم باید استخدام شم، خب اگه اینجوریه اونی ک تو نظام یا هر جای دیگه سربازی میکنه هم باید بگه منم استخدام همون جا شم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
در مورد بیشتر نهضتی ها وپیش دبستانی ها حرفتون درست.منم نمونه شون دیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
اولاکه استخدام نبایدفقط ازطریق دانشگاه فرهنگیان باشه پ بقیه که بارتبه های عالی وارددانشگاههای دولتی شدن چیکارکننددرثانی چرافقط آموزش پرورش بایداستخدام رسمی داشته باشه مراکزدیگه مثل بانکهاچی مگه کسی که بانکداری یاحسابداری خونده کم زحمت کشیده لطفاتبعیض بین رشته هاوشغلهارا بردارید
Iran (Islamic Republic of)
زمانی
۰۸:۲۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
سلام مربیان پیش دبستانی را خواهشا جذب کنید اینهایی که میگن مربیان کم سوادن و....شاید تجربه اونها را در نظر نمیگیرن خوب ما تو این ده سال با تجربه ای که به دست آوردیم عملکرد بهتری نسبت به کسایی داریم که اصلا تجربه ندارن در ثانی لطفا بگید ما این ده سال که رفتم و آمدیم که البته با عشق و علاقه به بچه ها هم بوده را چکار کنیم عمرمون رفته الان اگر جاییم استخدام بشیم قبولمون نمیکنن خودم به شخصه به امید استخدام همه مشکلات و توهینها و نا ملایمات را تحمل کردم
Iran (Islamic Republic of)
M
۰۷:۵۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
سلام و خسته نباشید من سال ۹۱کارشناسی ارشدم گرفتم ده بار مراجعه کردم آموزش و پرورش برای اینکه تدریس بصورت حق التدریس بهم بدن ولی هر بار می گفتن نیاز ندارن با وجود علاقه زیادی که به معلمی داشتم مجبور شدم سراغ شغل دیگه ای رفتم و می خوام بدونم چطور باید تدریس بصورت حق التدریس پیدا کنم آیا این هم پارتی باید داشته باشم؟
Iran (Islamic Republic of)
هلما
۰۷:۳۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
خاک تو سر دولت که هیچ فکری برای غیر انتفاعیا نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
اموزش پرورش که گند زده به همه چی.
من پارسال ازمون استخدامی دادم بااینکه درصدهامو بالا زده بودم .حتی یه منفی هم نداشتم.بازم تو ازمون قبول نشدم.فقط به فکر پرکردن جیباشونن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۰ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
هرکسی که وارد انوزش پرورش میشه باید سواد کافی داشته باشه..مثلا شمایی که معلوم نیست چطور سرباز معلم شدی والان برای خودت حق استخدام قائلی حق ندارین به ماده ۲۸ ی اعتراضی بکنید...منطقم خوب چیزیه والا ، اگه آسونه خب شمام بسم الله ازمون بدین...ماده ۲۸ ی از هشتاد خان عبور میکنه تا استخدام بشه اکنم پیمانی..اکثرا هم ارشد به بالا هستن و تمام هزینه های تحصیلشون از جیب خودشون پرداخت شده و مثه دانشجوری فرهنگیان هیچ هزینه ای برای اموزش پرورش نداشتن...
Iran (Islamic Republic of)
ثامن
۰۶:۲۶ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
نظر به اینکه هر فردی که وارد سیستم آموزش و پرورش می شود باید تا پایان عمر خود نان خشک بخورد و حتی نمی تواند از یه زندگی در حد متوسط هم بر خوردار باشد من به شما عزیزان که بر خوردار از اعتماد به نفس بالا و سواد و مدارک دانشکاهی و تخصصی و مهارت کافی هستید پیشنهاد می کنم تا این اندازه برای فرو کردن خود در سیستم تلاش نکنید و بدنبال فرصت های شغلی با درامد بالاتر باشید .ضمنا در میان نیرو های حق التدریس و خرید خدمات و سایرین هم نیرو های توانمند و کارآمد زیادند و هم نیرو های فاقد توان و بهره وری لازم کم نیستند فلذا در ورود این نیرو ها به سیستم باید حداکثر مداقه و توحه صورت گیرد .بازنشسته پیر داریم‌که از معلم جوان تازه خارج شده از دانشگاه بسیار عالی تر تدریس می کند .معلم خرید خدمات و حق التدریس با مدرک ارشد و دکترا داریم که بسیار جوان و پر انرژی است اما از نوشتن نام و نام خانوادگی دانش آموز با حروف الفبایی صحیح عاجز است و شناخت صحیحی نسبت و به روش های تدریس و سند تحول بنیادین و ...ندارد .نیروها باید با بر گزاری آزمون کتبی و مصاحبه از فیلتر های دقیق عبور کنند و شایسته سالاری برهر چیز مقدم است .کسانی که در علم و مهارت خود تردید دارند با فیلترینگ مخالف اند .
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۰۶:۱۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
سلام.پس کی میشود در مورد مربیان قران ک ۱۵ سال تا بیست سال فعالیت دارن ی اسمی تو اموزش و پرورش داشته باشند واسه نهضتی ها سهمیه میزارن ک حقسونه مخالف نیستم اما ما چی مدرس دوره های تربیت معلم داور و ممتحن و.......کی مارو ب حساب میاره تا کی گمنام باشیم چراااااا ما هارو جذب نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
Sm
۰۵:۲۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
با سلام این مصوبات هردمبیل که تصویب می‌شود به نظر من دور از عدالت و انصاف است مسولین دنبال پیر وپاتالهای آموزش و پرورش ونهضت نباشند لطفا ، در کشور ما چند میلیون فارغ التحصیل دانشگاهها داریم که سالهاست بیکار هستند بعضی از این معلم‌های نهضت وپیش دبستانی هستند که دیپلم دارند و حتی زحمت یک کنکور هم نکشیدند قضاوت با شما این کجاش انصاف وعدالته
Iran (Islamic Republic of)
مدیر
۱۴:۰۶ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
اونا باتجربه تر از بقیه اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۲ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
همین نهضتی هایی ک میگین با چه بدبختی یاد افراد پیر میدن، ک الان من دیدم راحت بخاطر است قانون مزخرف راحت معلم شدن، شناسنامه مادرم و از اقوام دیدم بردن براشون تا سوم نهضت رد کردن تو سیستم ولی خدایی نه خوندن بلدن و نه نوشتن این حق الناس نیس خانم!!!! مزایاش هم گرفتن، بعدش کی گفته کسی ک سرباز معلم باید ب عنوان یه حق التدریس بیاد رسمی بشه، جای سربازیش بوده تازه کارشم خیلی راحت تر بود پس اونایی ک میرن مرز نگهبانی میدن تا صبح بیدار جای سربازی چی، اونا هم باید حتما بگن مارو هم باید استخدام نظام کنن.؟!
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۱:۵۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
به خدا این قدر ناحق قضاوت نکنید اون وقت که شما دنبال زندگی مجللتون بودید این نهضتی ها و حق تدریسها با حقوق خیلی کم به آموزش و پرورش کمک کردن حالا که چوبتون به ته دیگ خورده نظر می دید
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۱:۴۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
سلام لطفا ازمون های استخدامی به تعویق بیفتد متشکر
Iran (Islamic Republic of)
بردیا
۰۱:۳۲ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
آنهایی که با استخدام امورش دهندگان در اموزش و پروش مخالفند باید بدانند که۱ )
تجربه پدر علم است
۲) عشق و علاقه معجزه میکند واینان عاشق تدریس هستند اگر عاشق نبودند بدون هیچ حق وحقوق دربدترین شرایط آب و هوایی برای ریشه کنی بی سوادی در کشور اقدام نمی کردند
۳) این زحمت کشان یکسال تدریس کردند بازخورد آن رااز نزدیگ مشاهده کنندو بادیگر معلمان مقایسه کنند
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۱:۲۰ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
تو‌ رو خدا شرط ازمون استخدامی رو حذف نکنین...یکی عینه‌ من ک ارزوش معلم شدنه تمومه فکرش هدفش آیندش اینه...فقط منتظره ک درسش تموم بشه و بیاد برا ازمون استخدامی....خدایی کسی ک ازمون و مصاحبه رو با موفقیت پشته سر بزاره لیاقته معلم شدنو داره...عادلانس...اگه لیاقته معلم شدنو نداشت ک توی ازمونو مصاحبه قبول نمیشد...همش‌ ک دانشگاه فرهنگیان نیست..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
من سراغ دارم در یه روستا در طول ۵ سال چند نفر به خاطر این که مربی پیش دبستانی هستن استخدام شدن الکی بایه سابقه درست کردن که پارتی داشتنداشتن نه سواد کافی نه رشته شدن مرتبط خدا نابودشدن کنه،درمو ردرو نهضت هم تویه روستا می بینی ۲۰نفراستخدام شدن ،به خاطر سابقه که اون هم نه درسی نه کلاسی ،تنها زحمتشون جنگ به خاطر شناسنامه هست که گیر بیارن و یه بی سوادداشته باشن،آفرین به این مملکت به این نمایندگان که از همه چیز بی خبرم اینه که مملکتمان هرروز به عقب می ره
Iran (Islamic Republic of)
نرگس سپید
۰۱:۰۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
واللا ما نفهمیدیم بالاخره این جماعت حق التدریسی چه جوری حق التدریسی شدن؟؟!!من که هر وقت رفتم آموزش و پرورش گفتن بیشین تا استخدامی بیاد...شرکتی هم که رفتم گفتن لازم نداریم!!!!
اکه واقعا کار درست میخواید انجام بدید کل ظرفیت رو بذارید تو همین استخدانی های آموزش و پرورش و آزمون بگیرید دیگه اینهمه بالا پایین کردن نداره. اونی هم که حق التدریسی رفته خب حق التدریسی رفته میگین قرار به استخدامی هم نبوده پس این اضافه کردن قرار استخدام پایمال کردن حقوق دیگران هست. من رفتم آزمون استخدامی شرکت کردم نمره ی بهتر آوردم ولی به خاطر بومی گزینی با اینکه نمره ام بالاتر بوده با اعمال ضریب کمتر از بومی شده حتی کمتر از یک نمره بعد من شوت میشم کنار ولی دیگران می تونند استخدام بشن تازه آزمون هم نمیدن...خوشم باشه!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۰۰:۴۸ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
با سلام بنده خودم با۲۶ سال سابقه دارم وتربیت معلم خوندم
ای کاش آموزش و پرورش فقط دبیری و تربیت معلم استخدام میکرد. ولی اینکه همه حق تدریسی و نهضتی ها بیسواد هستن
نه عزیزان اینطور نیست مخصوصا نهضتی های قدیم خیلی هم باتجربه و.. هستند.مشکل جای دیگری.‌.‌‌....
آن شا ا... که مارا بازنشست کنن و شما را استخدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
من سراغ دارم که طرف سنش ۴۵ سال هست به خاطر سابقه نهضت استخدام شده اون هم نه درسی داده نه کلاسی داشته به قول خودش یه بی برنامگی این آموزش وپرورش هست که می خواد منو استخدام کنه ،خودش می گفت نه انگیزه داره نه سواری را درس دادن می گفت ۱۰ سالی هست از کتاب دور بودم دیگه یه نانی هست اومده در خونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
آقایان مسئولین نماینده گان مجلس شورای اسلامی آیاشمافرزندان خودتان به این نهضتی ها می بسپارید که به فرزندان شما درس بدهند
که نتوانستنددرآزمون داخلی نهضت یک آزمون ساده وبدون نمره منفی قبول شوند نتوانستنداز۲۰نمره ۷بگیرندآیافرزندان خودتان به این افراد می بسپارید
کشوری پیشرفت می کند که معلمین آن از نخبگان باشند که در آزمون استخدامی شرکت کنند عدالت یعنی انتخاب بهترین ها توسط آزمون استخدامی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۲۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
۲۰هزار بچه ۱۸ ساله تربیت معلم استخدام اموزش پرورش شوند اشکالی ندارد ولی نیروهای نهضت سواداموزی بامدرک فوق لیسانس وسابق کلاسداری ۸ ساله از بعد۱۳۹۲بی تکلیف بمانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
اگر قراره آموزش و پرورش فقط از دانشگاه فرهنگیان نیرو بگیره باید بیشتر دانشجو جذب کنه و اگر براش هزینه داره میتونه حقوق کمتری بهشون بده وقتی دانشجو هستن اجباری نیست دو میلیون حقوق بگیرن و در ضمن دانشگاه های دیگه رشته های فرهنگیان رو نگیره که فارغ التحصیلش دچار افسردگی بشه از بیکاری، من کسی رو توی دوره مهارت آموزی دیدم که فارغ التحصیل برق شریف بود و دبیر ریاضی شده بود ما چندتا دکتری از بهترین دانشگاه ها بودیم که بعد آزمون و سه تا مصاحبه و ۴ ماه مهارت آموزی و آزمون اصلح شدیم معلم و سال اول یعنی دوسال پیش یک میلیون و سیصد حقوقمون بود و الان احساس همه اینه که ما توانمون از دانشجویان فرهنگیان کمتره، واقعا اگر ما رو جای مناسب خودمون استخدام کنند اصراری به بودن در آموزش و پرورش نداریم که یا بگن حقوق مفت میگیرن یا بگن چرا ماده ۲۸ میگیرین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
واقعا درست است متاسفانه من از این قماش معلم را دیده ام که با نیرنگ و سوار کردن حقه پول و گوسفند از عشایر فارس اخاذی می کرد و حالا توقع استخدام هم دارد وطلبکار دولت شده است برادر تعارفات را کنار بگذارید به این حقایق تلخ به دید عبرت نگاه کنید. از سایر سوپیشینه هایی که امثال این آقا دارند بگذریم که انسان از گفتن ولیان آن شرم دارد.
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۲۳:۵۹ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
لطفا در مورد نهضتی ها بد نگویید.از خدا بترسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
خا این چه کاریه وقتی نیرو کم دارن چرا از همین العان نیرو نمیگیرن که کمبود رو جبران کنن چرا یکی که رتبه ۲۰۰۰ اورده با نمره علمی نزدیک ۱۰۰۰۰ اصلا نباید دعوت به مصاحبه بشه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۳:۵۸ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
سلام و خسته نباشید من با مدرک لیسانس سرباز معلم بودم مدیر من رسمی بود به قرآن فقط و فقط می خوابید من خودم به کلاس اونم می رفتم به مدیر می گفتم بابا برو سر کلاست من رسمی هستم کاری نمی تونن بکنن دوستان سواد و همه دارند ولی وجدان می خواد تو هر کاری
Iran (Islamic Republic of)
سیدمومن ازتهران
۲۳:۵۴ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
باسلام .من خودم یک معلم بازنشسته هستم اما ابتدا حق التدریس بودم .وبعداز6 سال رسمی شدم .سال 68 .اما امثال زیاد بودن که عاشقانه کارکردن وواقعا زحمت کشیدیم .اما چه طور میتوانیم باصراحت بگوییم این نیروهای جوان حق التدریس که بامدرک لیسانس اون هم ابتدایی یا مربی کودک بعداز 10 سال تستخدام نشوند ؟؟؟!!!به عنوان مثال دختر خودم .سال 89 دانشگاه فرهنگیان تاسیس نشده بود وایشون چون عاشق بچه ها بود رشته مربی کودک رادر دانشگاه سراسری ودولتی تحصیل کرد.واما تاحالا 10 سال میگذره وجژء یکی از معلمان نمونه منطقه 11 است .وعاشقانه زحمت میکشد .چرانباید استخدام بشود؟؟ ازنمایندگان مجلس خواهش میکنم .کیفیت کار معلمان حق التدریس و.....گروههای دیگر رابا درنظر گرفتن شرایط سنی ومدرک تحصیلی وسابقه وچگونگی کار ورضایتمندی اولیا ....اینگونه انان را استخدام کنند .اما باید کاملا شفاف باشد وپارتی بتزی ورابطه ای درکارنباشد .باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۴۹ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
لطفا فرافکنی نکنید وارد غلط ندید این معلم ها حتا تا سال سابقه دارن وشاگردان انها الان از دانشگاه هم فارغ شدند .بعدش شما الان به فکر کیفیت تحصیلی هستید .لطفا مقاله سفارشی ننویسید.همه این بهانه ها که میارید به خاطر آینه که آموزش پرورش داره مفت از این بدبخت ها کار میکشه با ماهی 500 تا 1500.در حالی که به معلم استخدامی که روز اول اومده سر کار 4 میلیون حقوق باید بده.شمااگر راست میگید.یک گزارش در مورد استخدام های سفارشی بنویسید که به قول وزیر تعدادش به چند هزار میرسه هیچ کس هم صدا درنمیاد
Iran (Islamic Republic of)
کارن
۲۳:۳۱ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
نهضت و حق التدریس سرطان آموزش و پرورش
به جای پیر و پاتال‌ و بی انگیزه ، نیروی جوان از فارغ التحصیلان دانشگاهی که انگیزه و سواد بالا دارند استخدام بشه
Iran (Islamic Republic of)
الف - همدان
۱۳:۲۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
احسن بر آن ادب و معرفتت! واقعا جای تاسف داره ، یک انسان در باره همنوعش چنینی قضاوت کنه!
United States of America
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
چقدر راحت در مورد نهضتی ها قضاوت می کنید چطور میخواید جواب اونایی رو که عاشقانه تو نهضت کار میکنند و پاش برسه بهترین معلم میشن رو بدید. من رشته مدیریت خوندم هم استعداد زیادی دارم هم تدریس خصوصی کردم و میکنم هم تو نهضت کار میکنم . شما میگید یه پیرزن هشتاد ساله که اولا این حرف درست نیست هشتاد ساله نمیتونه بیاد نهضت. ثانیا میدونید یه کلمه یاد دادن به یه آدم سی چهل ساله چقدر سخته درحالیکه یاد دادن به یه دانش آموز که ذهنش بازتره خیلی راحت تره چون با بچه ها هم خودم کار کردم . خیلی از کسایی هم هستن که از دانشگاه های فرهنگیان برند ولی هیچ عشق و علاقه ای به کار ندارند و دائم سر بچه ها داد بزنن
پس هیچ وقت یکی و دیدید به همه تعمیمش ندید و راحت جمع نبندید

التماس تفکر
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۵۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
والا ما دیدیم نهصتیا اکثرا شناسنامه افرادو میگیرن براشون کارنامه میزنن بدون هیچ سواد آموزی اونوقت این حقوق حلاله!!اکثرا هم الان بالای چهل سال سن دارن که دیگه حوصله سروکله زدن با دانش آموزندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
من معلم هستم

عاشق این شغلم

با اینکه همیشه درمانده پولم

ولی هر روز با عشق با بچه های عزیزم کار می کنم

وقتی می بینم پدر و مادرهایشان چقدر به آنها امید دارن

تمام نیرویم را می گذارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
سلام : آقا یا خانم ناشناس محترم که به نظر علی آقا پاسخ نوشته ای. همه اش از پتو ؛روستای دور افتاده وصاحب نظر شدن و ... نوشته ای ؛ ولی خدایی باز هم به اصل مطلب اشاره نکردی که با کدام آزمون اومدی حق التدریس یا نهضتی شدی ؟
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۲۲:۵۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
چرا وقتی قراره نهضتی و حق التدریس و نیروی جدید با تبصره های من درآوردی استخدام آپ بشه دانشگاه دولتی هرسال کلی نیرو میگیره و4 سال عمر جوونای مملکت رو به باد میده؟ جدای از هزینه های مادیش. بخدا اینا همش حق الناس هست. تا این جدال ها به نتیجه ای برسه عمر ما و سن ما دهه شصتی هاگذشته. تو بد برهه ای از تاریخ به دنیا اومدیم. به شخصه هرکی باعث این سرافکندگی و ناامیدی و هدر رفتن عمر چندین سالم پای درسم شده و الان به جای من داره مال مفت میخوره از مسیولین تا شخصی که با پارتی میره رو عمرا نمیبخشم و حساب و کتاب ما به قیامت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
من۲سال سرباز معلم بودم،حتی ماده۲۸ ها هم بیش از یک هفته دوره ندیدن،ولی دورش مثلا یکساله،بعضی از رسمی ها هم همینطوری رسمی شدن!با اینکه خیلی دوس دارم ادامه بدم ولی امیدوارم که فکری برای کیفیت و شایسته سالاری ورودی های آموزش و پرورش شود،آموزش و پرورشی که مدارس دولتیش بعضا حتی کمبودA4در مدرسه دارند واقعا به کجا میخواد بره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
اصلا پیام منو منتشر نکردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
با سلام
جوان ها نگران کمبود نیرو نباشید ،خدا را شکر آموزش و پرورش اونقدر بازنشسته دارد که دوباره چند سال دعوت به کارشون میکند و حق التدریس بهشون حقوق میدهد ،دیگه هم مجبور نیست پول بیمه و سنوات بدهد
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۲:۴۱ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
یعنی آدم خیلی بدبخت باشه که بره آموزش و پرورش من الان خودم با ۳ سال خدمت که از دانشگاه فرهنگیان اومدم دنبال یه شغل دیگه میگردم که از آموزش و پرورش بزنم بیرون شماها ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
معلمي شغل نيست؛ معلمي عشق است. اگر به عنوان شغل انتخابش کرده اي، رهايش کن و اگر عشق توست مبارکت باد. (شهید رجایی ).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
آقامحمودکاش لااقل دلایلت راهم میگفتی من خیلی کنجکاوم بدونم
Iran (Islamic Republic of)
...
۲۲:۳۱ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
دو سه سالی هست با دادن بیشتر سهمیه دانشگاه فرهنگیان به شهرستانها و دادن سهمیه محدود مثلا ۸ نفر به مرکز استان، رتبه های پایین قبول می شوند ودر مراکز استانها دانش آموزان ممتاز که خیلی ها رتبه زیر هزار دارند پذیرفته نمی شوند. واقعا ظلم است که به خاطر شهرستانی بودن سهمیه ها رتبه ۹۰۰۰ شهرستان قبول بشه ولی ۱۰۰۰ مرکز استان قبول نشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
جذب نیروهای نهضتی ظلمی آشکار در حق آموزش پرورش و دانش آموزان هست، متاسفانه اکثریت این نیروها سواد کافی ندارند، علاوه بر این اکثریت اینها کارت ملی اشخاص سواد اموز رو گرفته و جای اونها خودشون امتحان میدادن یعنی علنا آموزشی نمیدادن فقط آمار میدادن ...وای به حال دانش آموزانی که این اشخاص معلم اونا میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
سلام : "شنیدن کی بود مانند دیدن " ناشناس عزیز آنچه را که شما نوشته ای من هم آن را دیده ام .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
منم این مسئله رو دیده ام،یکی دیگه رو به جای سواد آموز میفرستادن امتحان بده،تا آمار قبولی رو برای خودش ببره بالا
United Arab Emirates
احمد
۰۵:۳۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
سلام آره بخدا همینطوره همه جا همینطوری بوده اینا ب هیچ بیسوادی سواد نیاموخته ان الان ادعای استخدامی دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
من خودم دیدم طرف نهضتی کار کرده فقط با یه شاگرد ک اونم یه پیرزن 80 ساله بوده چیزی هم یادش نداده اصلا چیزی هم بلد نیست بعد اومده میگه من باید استخدام بشم اینا نتونستن حتی نمره حداقلی رو هم تو آزمون بیارن بدبخت بچه های ما ک قراره اینا بشن معلمشون اصلا کیفیت آموزش و پرورش ما خیلی ضعیف شده.
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۰۷:۴۸ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
من خودم این کارم شاگرد بالایم چهل سال تایید نمی‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۲۱:۵۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
سلام
منم میگم امتحان باشه من میشناسم طرف بخاطر چک زندان بوده بهش گفتن قبلاً سرباز معلم بودی الان معلمه با سواد ضعیف ولی پارسال من که رتبه اول لیسانس و فوق لیسانس ابتدایی با معدل 19بودم پارسال هم قبول شدم ولی گفتن ظرفیت 1نفر بود شما نفر دومی و نمره مصاحبه هم عالی دادم ولی یکسال دیگه باید بخونم.ماده 28 بودم آیا این ظلم نیست سابقه کار هم تا الان در مدارس غیر دولتی دارم ...ما هم باید حق تدریسی حساب بشیم تازه غیر دولتی معلم‌های با سوادی داره که نهضتی و...نیستن.آموزش پرورش خیلی نیروهای ضعیفی داره بخدا همه دانشجویان ماده 28باسوادن باید ظرفیت‌های که نیاز داره از قبولیهای نفر دوم و سوم یا غیر انتفاعی بگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
جه استخدامی جوانان زحمت کش وفعال با رزومه سنگین خانه نشین ناامیدی هستند جون پای رابطه ی محکمی در دستگاه ها ندارند و جریان استخدام هم فرمالیته و اصل ش مخفی میماند ویا اعلام نیاز یک مرد ویا یک نفر زن میشود در حال کیه بعضی استان ها تا هجده هزار نالیرو نیاز دارند .پشتالبته پرده را هم اول خدا می داند و بعد افشاگر ها
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۳۴ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
به خدا فرمایشات رهبر عزیز درست است من با 30 سال سابقه میفهمم که فقط تربیت معلمی ها قادر هستند به درستی وظیفه ی خطیر معلمی رو انجام دهند مگر میشود کسی با رتبه ی زیر 1000 در تربیت معلم قبول شود با کسی که از یک دانشگاه معمولی مدرک گرفته برابر باشد؟؟؟؟!!! در ثانی انگیزه از نیروهای برتر گرفته میشه در تمامی دوره ها این مجلس بود که این نهاد را به پرتگاه انداخت کاش مردم بیدار شن و مطالبه کنند
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۱:۲۲ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
خواهش میکنم جواب بدین این خبر یعنی اینکه کلاااا میخوان آزمون استخدامی آموزش پرورش رو لغو کنن؟؟؟؟؟ من رشته مرتب هستم ولی دانشگاه آزاد میخونم چطور جذب بشم آخه ؟؟؟؟ رشته آموزش ابتدایی ام
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۲۱:۱۸ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
نهضتی ها بدون آزمون فاقدتخصص سن بالا سوادکم آفت آموزش وپرورش می باشنداگراستخدام شوندظلم بزرگی به کشوروآینده سازان مملکت می باشد
شمانماینده گان محترم مجلس نماینده تمام مردم ایران هستیدجلو استخدام
انهارابگیرید
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۱:۱۵ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
سلام دوستان گرامی این که میگید سن های بالا وبیکیفیتی چه حرفهای که از یه مدیر مدرسه که بقول خودت ۲۶ سال مدیر هستی اول ببین مدیریت خودت چه جوری هست ودر ضمن تو سالی که معلم خرید خدمت گرفتن فقط فقط بایستی بسیجی بودی که امتیاز داشتی وما های که لیسانس هستیم ودر ارزویی معلم شدن وبا سن بالا که متاسفانه نتونستم شرکت کنم والان از یه سری ازمون گرفتن واونهای که قبول نشدن بعد چند سال امسال زنگ زدن دوباره به کار گرفتن نمیدونم چه جوری هست واقعا حق کشی کردن وامسال هم که دوباره تقاضا نیرو کردن دوباره شرایط سنی گذاشتن وهزار برنامه دیگه اخه کدوم ادم عاقل با مدرک دکتری میاد اموزش وپرورش
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۱:۱۵ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
سلام دوستان گرامی این که میگید سن های بالا وبیکیفیتی چه حرفهای که از یه مدیر مدرسه که بقول خودت ۲۶ سال مدیر هستی اول ببین مدیریت خودت چه جوری هست ودر ضمن تو سالی که معلم خرید خدمت گرفتن فقط فقط بایستی بسیجی بودی که امتیاز داشتی وما های که لیسانس هستیم ودر ارزویی معلم شدن وبا سن بالا که متاسفانه نتونستم شرکت کنم والان از یه سری ازمون گرفتن واونهای که قبول نشدن بعد چند سال امسال زنگ زدن دوباره به کار گرفتن نمیدونم چه جوری هست واقعا حق کشی کردن وامسال هم که دوباره تقاضا نیرو کردن دوباره شرایط سنی گذاشتن وهزار برنامه دیگه اخه کدوم ادم عاقل با مدرک دکتری میاد اموزش وپرورش
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۲۱:۱۲ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
با سلام
بنده سال ۶۸ با رتبه ۵۰۰ منطقه یک وارد دانشگاه تربیت معلم تهران شدم در آن زمان معلم کم داشتند و ما رو مجبور کردند که تعهد دبیری بدیم تعداد کمی که نخواستند تغییر رشته دادند و جذب جاهای دیگه شدند. تقریبا بیشتر کسانی که اونجادرس خواندند که همه رشته ها رو هم داشت واقعا رتبه های خوبی داشتند و معلمی رو با عشق انتخاب کردند.بعدا که دبیر شدم هرجا که بچه های خروجی تربیت معلمی کشور رو می دیدم واقعا از نظر آموزشی و تربیتی و سنجش بسیار قابل قبول بودند تا اینکه دهه هفتاد بعلت کمبود معلم از دانشگاههای دیگه بخصوص پیام نور جذب کردند که هیچ گونه تعلیم معلمی ندیده بودند. تفاوت بسیار بارز بود و اصلا بسیاری از اونها بدون تعارف بگم بدرد معلمی نمیخوردند. حالا بعد سی سال میخواستم بازنشسته بشم اما آ.پ خواست بمونم من گفتم میخوام برم که جوونها بیان اما کارشناسان متفقا گفتند جوانهایی که وارد آموزش و پرورش شدن اصلا تعهد قدیمی ها را ندارند. بهرحال بنده ماندم اما بزودی میرویم پس استدعا داریم از مسولین الکی نیرو جذب نکنید که فقط بخواین سر کلاس مبصر بفرستین بجای معلم و تازه برخی ز اونها اخلاق بچه ها رو خراب کنند و تازه همانها هم بیشترین اعتراض معیشتی هم دارند. برای بچه های هزاره سوم معلمان دلسوز و باسواد و بااخلاق بگیرید.
Germany
حسن
۲۰:۵۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
خروجی آموزش وپرورش بعد ۱۰سال را خواهیم دید چه بلایی بر سر سیستم اموزشی مملکت خواهد آمد ورود معلمان بی سواد از طریق نهضت حتی بعضی ها در حد خواندن نوشتن و حتی بعضی ها ۲۰ سال مشغول در کارها وشغلها مغایر با شغل معلمی حتی بعضی ها مشکوک به اعتیاد چنان این شغل رازیرسوال برده اندجزو پایین تر شغل براساس معیار شده است
خواهیم دید ای نظام آموزش مریض که توسط عوامل کشور های بیگانه بر ای ضربه زدن به این مملکت برنامه ریزی میشود به چه سرنوشت شوم دچار خواهد شد باز تکرار میکنم خواهیم دید.....
Germany
مراد
۲۰:۴۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
معلم از این نهضتیها و حق التدریسها استخدام کردن که جمع دو رقمی ریاضی دبستان بلد نیست یا از همین نهضتی ها استخدام و معلم عربی کلاس هستم شده به خداوندی خدا چهارده صیغه فعل مضارع را بلد نیست و فایل و صدا ش را از شاد گرفتیم برای اداره فرستادیم از ۵ مطلبی که درس میده دو تاش غلطه و خودش بلد نیست
اونوقت من بعنوان ولی دانش آموز چطوری اجازه بدم فرزندم بره کلاس این معلمها.
خدا برای نماینده های پوپولیست مجلس نسازه برای این قانون بی خودشان
واقعا تحول بنیادین در ترویج بی سوادی در آموزش وپرورش ایجاد می کنن
Iran (Islamic Republic of)
دانشور دهقان
۲۰:۳۸ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
سلام چرا وزیر اموزش و پرورش کمبود نیروی خدماتی جذب نمی کند
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۲۰:۳۱ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
با سلام ؛
نتیجه این اعمال نفوذ و سلیقه ای برخورد کردن با امر مهم آموزش و پرورش ایران نتیجه ای جز بی سوادی و رسوایی برای نظام آموزش و پرورش را ندارد !!!
آقایان ی که در مجلس به خاطر خوش خدمتی به لیدر های زمان انتخابات خود دارند با سرنوشت آموزش ، این چنین برخورد می کنند ،به خدا خائن به مملکت هستند ،این جور افراد نماینده مردم‌نیستند بلکه نماینده یه عده خاص هستند .
من اطلاع کامل دارم با سند و مدرک ؛که یه خانم تا یک سال قبل ،با مدرک دیپلم به‌کار آزاد -مثلا" خیاطی-مشغول بود ،چون مسئول نهضت از این گونه قوانین آگاه بود و به اون خانم هم .... داشت ،دست به کار شده و سوابق سوری چندین ساله را برایش ثبت کرده و متاسفانه این خانم با این قانون و به این شگرد معلم میشود !!!!
بفرما آقای نماینده ؛ خود به خوان حدیث این ........؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۰:۰۹ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
۹۹درصد نیروهای حق التدریس بی سواد هستن صرفا یه مدرک بدرد نخور دارند واقعا بچه های مردم گناه دارند
Iran (Islamic Republic of)
ابی
۲۳:۴۸ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
افرین باور کنید این یه حقیقته بنده سه تا دوست دارم که خق التدریسی هستن باور کنید دست چپ و راستشونو هم بلد نیستن
Iran (Islamic Republic of)
حیات الغیبی
۲۰:۰۰ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
با سلام به باشگاه خبرنگاران جوان، ازتون خواهش میکنم صدای ما رو به مسؤلین مخصوصا رهبر عزیزمون برسونید، من با لیسانس الهیات با ده سال سابقه ی تدریس قرآن به عنوان مربی قرآن و چهار سال هم سابقه پیش دبستانی هنوز تکلیفم مشخص نیست، حاضرم هر آزمونی هم بدم، تو را بخدا به حال مربیان قرآنی و یا پیش دبستانی هم یک فکر اساسی بکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
معلمهای حمایتی هستند که صدبرابرمعلم رسمی کار می کنندو دلسوز دانش آموزان هستند وحق هیچ اظهار نظری ندارند حتی حقوق هم نمی گیرند وتوابن شرایط پول نت رو هم از جیب میدن فقط کافیه مدارس حمایتی رصد بشه و از دانش آموزان مدارس آزمون گرفته بشه همه متوجه تفاوت میشن،حیف که نادیده گرفته میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
سلام بنده بازنشسته هستم سالها باهمکاران حق التدریس ونهضتی کارکردم اکثرشون توانایی کنترل کلاس راندارن چه برسه به تدریس خیلهاشون فله ای جذب شدند البته بودند حق التدریسیهایی که ازجان مایه میذاشتن،کلا آموزش وپرورش بااستخدام نهضتیها وحقالتدریس بیشترین خیانتها رودرحق دانش آموزانکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
باسلام.بنده مدیرمدرسه هستم با۲۴سال سابقه متاسفانه ادم بی سواد وضعیف درمعلم هایی که حتی بقولی ازطریق کنکور وداشنگاه فرهنگیان چ ازدوره قبل وحاضر وارد عرصه اموزش شدند کم نیستن .به وضوح درمدارس حتی توقشرجون وامدیت شده بیدادمیکنن. اینکه مابخاییم انگشت اشاره به سمت نیروهای حق التدریس ونهضتی ببریم درست نیست قطعا اگربی کیفیت بودن تابه امروز تومدارس وجاهای دور مشغول تدریس نبودن.قطعا شماهایی ک مخالف استخدام این قشر هستین الان درجایگاهشون بودین نظرمتفاوت داشتین. این قشر اکثریت تحصیلات دانشگاهیشون گرفتن وتدریس میکنن اینجوریم نیست ک هنوز بامدرک دیپلم تدریس انجام بدن.خواهشن یطرفه قضاوت نکنین دعاکنین اتفاقی بیفته که به نفع همه باشه.درواقع مدل حرف زدن بعضیا عللن توهین هست.به وضوح پیداست کسی که۱۵سال یابیشترسابقه حق التدریس داره همه جورهرپخته شده و اون حقو برای استخدام داره.امیدوارم همتون ب حقتون برسید چه اونایی ک ازطریق کنکور و چه اوناکه حق التدریس ونهضت هستن.
Iran (Islamic Republic of)
الف همدان -
۱۳:۳۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
درود بر شرفت و انسانیتت ،که بحق گفتی - نهضتی ها آدمهای ضعیف از لحاظ پارتی و ... هستن ولی اراده ی قومی و محکم دارند
Iran (Islamic Republic of)
شیما
۱۹:۴۲ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
اگر واقعا نیروهای حق التدریس و نهضتی مطمئن هستن ک دیگه نباید نگران یک آزمون ساده استخدامی باشن..بنظرم تنها راه گزینش برتر آزمون استخدامی هستش
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۳۹ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
باسلام
بنده با رتبه هزار در تربیت معلم درس خوندم در حالی که خیلی از رشته های دیگه میتونستم برم ولی به خاطر علاقه و مهمتر ازاون بازار کار شغل معلمی رو انتخاب کردم ،اما میبینم عزیزانی که مجاز به انتخاب رشته هم به زور میشن با گرفتن مدرک تو دانشگاه های من درآوردی کارشناسی میگیرن و به عنوان حق التدریس یا نهضت یا پیش دبستانی و...جذب آموزش و پرورش میشن بدون کوچکترین آموزش یا تخصص ،و ازون بدتر تومدارس غیر انتفاعی که هیچ نظارتی روشون نیست،البته ناگفته نماند بعضی از این عزیزان رتبه های عالی از بهترین دانشگاه ها دارن ولی خوب انگشت شمارن،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
سلام یعنی دیگه ازمون استخدامی براجذب معلم نباشه؟پس اوناکه سالهاتودانشگاه درس وهزینه کردن تکلیف اوناچی؟لطفا شفاف سازی بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
الان معلم های خرید خدمات و حق التدریس جز بهترینای مدرسه هستن و برای جذبشون هم مصاحبه و شرایط سختی بود کلی دوره گذروندن دست کمی از معلمای رسمی فرهنگیان ندارن
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۹:۲۱ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
فقط از طریق آزمون استخدامی جذب کنید دیگه بچه هم می دونه این عادلانه ترین راهه
Iran (Islamic Republic of)
رحمان خردمند
۱۹:۱۴ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
به نظر بنده بهترین حالت جذب نیرو، همین شکل متمرکز آزمونهای استخدامی دولتی می باشد که در سال دوبار اجرا می شود چرا که از دکترا تا کارشناسی در شرایط برابر درآزمون شرکت می کنند و هرکس نمره بالاتر بیاورد قبول می گردد. ضمن اینکه دلیل ندارد رشته هایی که در دانشگاههای دولتی وجود دارد ما منابع را صرف کنیم و در دانشگاه فرهنگیان دوباره در همان رشته ها معلم آموزش دهیم. البته به شرط اینکه آزمون استاندارد و جامع باشد و دوره یکساله با کیفیت و جدیت دنبال گردد.
Iran (Islamic Republic of)
ف
۱۹:۱۲ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
حالا که از نیروهای نهضتی آزمون گرفتن و مشاهده شد که بیش از ۷۵ درصدشان قبول شدن و اکثریت انها دارای بهترین و بالاترین مدارک از برترین دانشگاههای ملی هستن و پرونده های این دوستان نهصتی طبق تاییدیه ی وزرای اموزش و پرورش مشمول ازمون قرارگرفت .ودیگر جای بحتی نیس وقانون مصوب کرده افراد قبول شده پس از طی دوره یکساله تربیت معلم تبدیل وضع میشوند .لذا درمورد دیگر گروههای همکار آزمونی بعمل نیامد و اینگونه تبعیضات میشه حق الناس ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
وظیفه دانشگاه فرهنگیان سوای ضعفها و کاستی ها تربیت معلم با سواد و با مبانی نظام هست.و هیچ حکومت عاقلی اصلش رو انکار نمیکنه.دولتی ها خواستن بزنن زمین ضعیفش کردن مثل کاری که با پرورشی تو مدارس میکنن.فقط لازمه یه جستجوی ساده تو اینترنت بکنید تا دستتون بیاد چی میگم.مثل تا تعطیلی کشیده شدن معاونت پرورشی در دوره خاتمی و تعطیلی دانشگاه فرهنگیان از زبان نوبخت که فورا رهبری موضع گرفتن.قطعا تربیت نسل آینده حساسیت های خودش رو داره نباید با اون مثل گرفتن تاکسی برخورد کرد.البته فعلا با این نحوه گزینش و عدم آموزش و نظارت صحیح از هر جایی شما میتونی نیرو استخدام کنی.مزاح میکنم.قطعا افراد غیر رسمی وجود دارند که ده تای رسمی ارزش دارن ولی به هر حال این دلیل بر عدم تحقق مسیر مدون و صحیح برای جذب و تربیت معلم نمیشه.مربی تربیتی فارغ التحصیل96دانشگاه فرهنگیان شهید چمران مشغول در منطقه14تهران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
سلام اموزش وپرورش فقط باید از طریق کنکور سراسری جذب نیرو کند نه معلم های حق تدریس این هاتوان لازم برای اموزش بچه های مارو ندارن این ظلم کردن به بچه های ماست. امسال این همه داوطلب مجاز شدن برای فرهنگیان ولی دعوت به مصاحبه نشدن چرا؟به جای نیرو های حق تدریس همه این داوطلبانی که مجاز شدن جذب کنید
Iran (Islamic Republic of)
خان
۱۹:۰۸ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
دوستانی که میگین اینا از دانشگاه پیام نور غیرانتفاعی ازاد مدرک گرفتن و حقشون نیست تدریس کنن، شما فکر کردین سطح دانشگاه فرهنگیان بهتر این دانشگاههاست!!! استادین این دانشگاهها بیشترشون دکترن و هیات علمی ، برو دانشگاه فرهنگیان ببین چندتا دکتر میبینی همشون بازنشتهای قدیمنو سطح پایین ...در ثانی الان دانشگاه فرهنگیان بالا ۲۲ سال دانشجو نمیپذیره وگرنه خیلیای تحصیل کرده دوباره کنکور میدادن میرفتن. حقشون استخدامه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۰۵ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
کجای کارید. تازه تبصره ۱۱ ک مربوط به استخدام معلمان خریدخدمات بعد ۹۳ هم بهش چند روز پیش اضافه کردند و قرار دوشنبه تو کمسیون بررسی بشه. فکر نکنم زور کسی بهشون برسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
اون دوستی ک گفتی پیام نوریاخوردن وخوابیدن الان میخوان استخدام بشن حواست کجاست روهواحرف میزنی؟اولش ک من پیام نوریم۴سال دقیق خدامیدونه چ خون دل خوردموسختی کشیدم چه شبهاک تاصب نخوابیدم ودرس میخوندم.واین ک پیام نورجزوه نداریم تمام امتحاناتمونم نهایی بودواز کل کتاب نه از جزوه استاد‌.وهیچ واحدی نیوفتادم اونم باتلاش وزحمت خودم.درثانی حق التدریسیاو نهضتها همشون لیسانس ندارن یه سریاسیکلن یه سری دیپلم ویه سریشون لیسانس دارن.وهمه ی لیسانسها از جمله پیام نورها شامل این طرح نیستن شرطشون سابقه چند سال نهضت وحق التدریسیشونه نه فقط لیسانس.درضمن کجا ما الان سرکاریم؟ونهضتیهاهم شخص خودم یه سریشون دیدم ک فقط شناسنامه افرادبیسوادومیبردن درسی درکارنبود.موقع امتحانم یه نفربه جا اونا میبردن امتحان میداداین سابقه بعضیاشونه‌.خواهشا انتشاربدین
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سینا
۱۸:۵۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
سلام ببخشید این جوری هم درست نیست قضاوت میکنید من خودم فوق لیسانس علوم تربیتی دارم کلی دوره ی ضمن خدمت گذروندم 7سال تجربه دارم چرا باید بین من معلم خرید خدمات با معلم رسمی تفاوت باشه من درماه یک میلیون بگیرم ولی همکار رسمی من 6میلیون این واقعا بی عدالتی است پس باید مجلس و دولت برای تبدیل وضعیت ما فکری کند
Iran (Islamic Republic of)
Mمریم
۱۸:۵۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
سلام .به نظر من اموزش پرورش فقط باید از طریق کنکور سراسری معلم جذب کنه نه از طریق حق تدریس این چیزا واقعا اموزش پرورش شورشو در اورده این همه داوطلب که مجاز شده برا فرهنگیان ولی دعوت به مصاحبه نشدن به جای این حق تدریس ها این داوطلبان مجاز رو جذب و استخدام کنیدحق تدریس هانمی توانند بچه های مارا باسواد کنن تورو خدا به بچه های ما ظلم نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
خلاصه کلام :پول نداشتن استخدام رسمی کنن با آزمون. روش حق‌التدریسی را پیش گرفتن ...
بخاطر یک شغل در آزمونهای استخدامی ۱۰۰۰ نفر حداقل شرکت میکنند.
ضررش به دانش آموزان میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
خب اگر مهمه از دانشگاه فرهنگیان نیرو بگیرید بیشتر دانشجو جذب کنید اگر هزینه براتون داره کمتر بهشون حقوق بدید در عوض دوبرابر جذب کنید و رشته هایی که مخصوص آموزش و پرورش هست دانشگاه های دیگه جذب نکنند تا فارغ التحصیلشون به دلیل بیکاری سرخورده نشن، کسانی که در آزمون ماده ۲۸ شرکت میکنند همه از دانشگاه های معتبر هستند اگر در جای خودشون استخدام بشن اصراری به حضور در آموزش و پرورش ندارند خود من در دوره مهارت آموزی کسی رو دیدم که فارغ التحصیل برق شریف بود و برای دبیر ریاضی جذب شده بود آیا این آدم در حد فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان نیست ما چندین نفر بودیم همه دکتری بهترین دانشگاه ها که آزمون دادیم و ۳ تا مصاحبه رفتیم و ۴ ماه مهارت آموزی و در نهایت آزمون اصلح و حالا معلم هستیم با مهر ماده ۲۸ بر پیشانی و حالا مربیان پیش دبستان و نهضت و حق التدریسی بدون آزمون میان سر کلاسها و همه ما رو در یک کفه قرار میدهند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۴۱ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
چرا شخصی ک دانشگاه فرهنگیان نرفته رو با پارتی بازی استخدام حق التدریس یا هر جور دیگه میکننید اونم با رشته های غیر مرتبط و دانشگاه آزادی . هر فرد داخل اداره سهم داره و فامیلش رو میاره این آزمون ها الکی هستن . چرا هیچ نظارتی نیست . اگه نیرو کم دارین پذیرش کنکور رو از طریق دانشگاه فرهنگیان اضاف کنید .گویا آینده مملکت اصلا برای مسئولین مهم نیست
۱۲
آخرین اخبار