به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت : عملیات اجرایی دوبانده سازی محور بیرجند - قاین به طول ۱۰۰ کیلومتر از سال ۸۹ شروع و تا سال ۹۷ حدود ۴۰ کیلومتر دوبانده شد.
او افزود: اعتبار تخصیص یافته به این محور در پایان سال ۹۷ حدود ۱۶ میلیارد تومان بود که این اعتبار محدود باعث کند شدن روند احداث باند دوم شد.
داعی عنوان کرد: در انتهای سال ۹۷ با پیگیریهای استاندار خراسان جنوبی و در ۲ سفر رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان طی ۲ سال ۱۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت و سبب شد که پروژه به لحاظ اجرایی متحول شود به گونهای که حدود ۵۵ کیلومتر از این محور زیر بار عبور رفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات منحصر به فرد که اولین بار در تاریخ راهسازی خراسان جنوبی رقم خورد، استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ قانون الحاق (استقراض دولت از بانکها) است که با پیگیریهای مدیریت عالی استان و توجه ویژه وزیر راه و شهرسازی اولین بار ۵۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات از بانک مسکن به این پروژه اختصاص یافت و ۲ قسط آن تاکنون پرداخت شده است.
او اظهار کرد: همه این اقدامات سبب شد که اکنون از ۴۵ کیلومتر باقیمانده که دوبانده نشده، ۱۳ کیلومتر آسفالت شده و در حال نصب تابلو و علایم است و طی حداکثر سه هفته آینده زیر بار ترافیک میرود.
داعی گفت: ۱۰ کیلومتر هم آماده آسفالت است و ۲۲ کیلومتر باقیمانده متوسط پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد دارد که تلاش میشود در حداقل زمان دوبانده سازی شود تا پرونده محور بیرجند - قاین در حداقل زمان ممکن بسته شود.
بیشتر بخوانید
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: اکنون پنج پیمانکار این محور با ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و ۳۰۰ نفر در ۲ شیفت کاری به صورت شبانهروزی مشغول فعالیت هستند.
او افزود: با تخصیص اعتبارات به موقع ۱۳ کیلومتر از پروژه دوبانده شدن محور بیرجند - قاین تکمیل شده و در حال نصب تابلو و علایم است که به زودی بهرهبرداری میشود.
داعی بیان کرد: محور توسعه شرق یکی از محورهای بسیار مهم و حیاتی در جهت توسعه زیرساختهای شرق کشور است که از چابهار - زاهدان - بیرجند عبور و به مشهد اتصال پیدا میکند.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: محور شرق که در سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی قرار دارد، بخش عمدهای از آن استان خراسان جنوبی را در برمیگیرد که علاوه بر ترافیک ترانزیتی، ترافیک محلی هم در آن بسیار بالا است.
او تصریح کرد: قطعهای از این کریدور در خراسان جنوبی و محور بیرجند تا قاین است که دارای ترانزیت و ترافیک محلی بالا است به گونهای که هر سال شاهد تصادفات بسیار زیاد در این محور و تحمیل خسارتهای مالی و جانی بسیار زیادی طی سالهای گذشته بودهایم.
محور بیرجند - قاین با حجم تردد زیاد استانهای خراسان جنوبی و خراسان رضوی را به هم متصل میکند.
انتهای پیام/ ر