احیای رشته قدیمی سفره آردی در خراسان جنوبی

معاون صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: رشته قدیمی و منسوخ شده سفره آردی با اجرایی شدن اقدامات خوبی در سطح استان احیا شده است.

عباس زاده معاون صنایع دستی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در حال حاضر تعداد ۲۵۰ هنرمند در سطح استان در زمینه تولید سفره آردی فعالیت می‌کنند.

او افزود: در جهت احیا و باز زنده سازی این رشته دوره‌های آموزشی برای علاقه‌مندان به صورت رایگان برگزار می‌شود و برای فعالیت کارگاه‌های تولیدی مجوز‌های لازم صادر شده است.

عباس زاده تصریح کرد: صدور مجوز پشتیبان مشاغل خانگی و اختصاص تسهیلات به این حوزه از اقدامات حمایتی در جهت احیای این رشته هنری است.

معاون صنایع دستی خراسان جنوبی ادامه داد: توسعه کارگاه‌های گلیم بافی با تمرکز بر رشته سفره آردی در روستا‌های مهنج و شیر مرغ از توابع شهرستان قاینات از جمله اقدامات خوبی است که درحال اجرایی شدن است.


بیشتر بخوانید


او اظهار کرد: هنرمندان روستای‌های مهنج و شیر مرغ موفق به اخذ نشان ملی کیفیت در رشته سفره آردی شده اند و کارگاهی برای رنگریزی گیاهی در روستای مهنج ایجاد شده است.

توسعه رشته نمدمالی در شهرستان سرایان با اختصاص تسهیلات پشتیبان

عباس زاده معاون صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: علاوه بر توسعه نمدمالی در شهرستان سرایان ایجاد کارگاه نمد مالی در خانه صنایع دستی شهرستان بیرجند نیز از جمله اقدامات احیایی در این زمینه است.

او افزود: محصولات نمدی استان نمونه سازی شده اند و کاربرد‌های جدید‌ی از جمله ساخت ظروف نمدی، کفش نمدی و زیور آلات نمدی برای این رشته تعریف شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.