معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از جذب ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان از محل اعتبارات سفر دکتر نوبخت خبر داد.

میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: با پیگیری‌های شخص استاندار، مبلغ ۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان ابلاغ شد.

او افزود: این اعتبارات از محل اعتبارات سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به پروژه‌ها تخصیص می‌یابد.

میرجعفریان اظهار کرد: با تزریق این اعتبارات، شاهد تسریع در روند تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سطح استان خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بنا به برنامه ریزی‌های صورت گرفته، یکی از مهمترین برنامه‌هایی که برای امسال پیش بینی شده، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است و بر همین اساس ۱۰۳ پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

او گفت: اتمام پروژه‌های نیمه تمام استان در بخش‌های فرهنگی، ورزشی، بهداشتی، درمانی، عمرانی شهری، توسعه و تکمیل راه‌های روستایی، زیرساخت‌های گردشگری و صنایع دستی، زیرساخت‌های ۱۰ هزار مسکن روستایی و... در این طرح هدف گذاری شده اند.


بیشتر بخوانید


میرجعفریان بیان کرد: تعیین این پروژه‌ها در مناطق شهری و روستایی استان، عدالت محور بوده و به گونه‌ای رقم خورده که مناطق کمترخوردار را نیز شامل می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سفر خردادماه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح نمود: از اتفاقات خوب این سفر، تفاهم استاندار با دکتر نوبخت در راستای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه تمام استان تا پایان سال بود.

به گفته او  بنا به مذاکرات صورت گرفته، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در این قالب به عنوان یک کار الگویی انجام می‌شود و می‌بایست تا پایان سال به نتیجه برسد.

معاون استاندار اظهار کرد: از آن جایی که پروژه‌های نیمه‌تمام از مشکلات مهم در حوزه توسعه استان به شمار می‌روند، لذا تکمیل و بهره برداری از آن‌ها در اولویت برنامه‌ها قرار گرفت و تا این لحظه با جدیت دنبال شده است.

میرجعفریان ادامه داد: در راستای حذف این معضل از استان، ضمن شناسایی دقیق و برآورد آمار پروژه‌ها در مناطق مختلف استان، مراحل پیشرفت آن‌ها ارزیابی شد و اقدامات متناسب به منظور تخمین اعتبارات لازم، امکانات مورد نیاز و موانع احتمالی در روند اجرای کار در کارگروه‌های ویژه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

او  تأکید کرد: هدف از این کار، سرعت بخشیدن به روند اجرای کار بوده است.

به گفته میرجعفریان؛ هدف دار بودن برنامه‌ها و تزریق به موقع اعتبارات به جهت پیگیری‌های شخص استاندار، تا این لحظه، پیشرفت خوبی را برای پروژه‌های نیمه تمام رقم زده است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار