شریعتی گفت: بخشی از منطقه منبع آب اهواز جزوی از پهنه خطر این کلانشهر است که ۸۱۱ منزل مسکونی آن در شرایط بحرانی قرار دارند.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه بازدید از منطقه منبع آب اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: منطقه منبع آب در این کلانشهر جزوی از پهنه خطر است که ۸۱۱ منزل مسکونی آن شرایط بحرانی دارند و در وضعیت بسیار خطرناکی قرار گرفته اند.

او به بازدید‌های مکرر از این منطقه طی ماه‌های گذشته اشاره کرد و افزود: با تصویب طرح اقدام ملی مسکن از سوی ریاست جمهوری، توافقاتی با سرمایه گذاران انجام و مقرر شده یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی احداث و به خانوار‌های ساکن در پهنه خطرناک منطقه منبع آب تحویل داده شود.

شریعتی اولویت جابجایی را با ساکنان قسمت‌های بحرانی عنوان کرد و بیان داشت: هم اکنون در زمینه اخذ پروانه ساخت با شهرداری کلانشهر اهواز با مشکلاتی مواجه هستیم و تلاش می‌کنیم موانع موجود را هرچه سریع‌تر رفع کرده و عملیات احداث منازل را در آینده‌ای نزدیک آغاز نماییم.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به اینکه پیمانکار عملیات پی ریزی را انجام داده و پروانه برای احداث ۸۱۱ واحد صادر و توافقاتی با وزارت راه و شهرسازی انجام شده که خانه‌های ایمن به اهالی در معرض خطر در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل داده شود، البته در صورتیکه عملیات احداث یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن آغاز شود، پیش بینی می‌کنیم حداکثر طی ۲ سال تکمیل و به متقاضیان واجد شرایط تحویل داده شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.