صابری‌نژاد گفت: بازدهی پویش‌های کتابخوانی مردمی و تاثیرگذاری آن بر سرانه مطالعه، تا دو سال آینده خود را نشان می‌دهد.

جلال صابری‌‌نژاد مدیر مسئول انتشارات آریترین، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تأثیر پویش‌های مردمی کتابخوانی بر افزایش سرانه مطالعه کتاب گفت: قطع به یقین پویش‌های مردمی کتابخوانی می‌تواند روی افزایش سرانه مطالعه کتاب به خصوص کتابخوانی نسل جوان تاثیر بگذارد. به دلیل شرایط کنونی نشر کتاب پلتفرم‌های مختلفی برای افزایش سرانه مطالعه اجرا می‌شود که پویش‌های مردمی کتابخوانی هم یکی از آنهاست. 


بیشتر بخوانید


او افزود: بازدهی پویش‌های کتابخوانی مردمی در یکی دو سال آینده خود را نشان می‌دهد. در آینده مشخص می‌شود تا چه میزان این پویش‌ها در افزایش سرانه مطالعه تاثیر گذاشته است. اگر حمایت‌های مستقیمی از پویش‌های کتابخوانی شود و در این زمینه تبلیغ کنند، قطع به یقین رویکرد مردم به پویش‌های کتابخوانی مثبت خواهد بود.

مدیر مسئول انتشارات آریترین ادامه داد: در شرایط کنونی به تبلیغات مثبت در زمینه کتاب نیاز داریم. البته اگر کتاب را با عنوان کالایی مشاوره‌ای و حمایتی تبلیغ کنند و این تبلیغات در سطحی گسترده‌ باشد؛ از جمله اینکه طرح‌های تشویقی برای پویش‌های کتابخوانی در نظر گرفته شود و چهره‌های شاخص این عرصه را به مردم معرفی کنند.

صابری‌نژاد بیان کرد: پویش‌های کتابخوانی چه در سطح فردی باشند و چه گروهی، اگر توسط چهره‌های شاخص در صداوسیما تبلیغ شوند می‌توانند فرصت خوبی برای  الگوبرداری علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی فراهم کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.