همتی گفت: با توجه به تعدد مشاغل و تاثیر و تبعات توقف همه آن ها، امکان تعطیلی همه فعالیت‌ها در فارس وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تداوم روند افزایشی تعداد بیماران، بیماران بدحال و موارد فوتی در فارس و لزوم قطع زنجیره انتقال با هدف کنترل بیماری کرونا، اظهار کرد: با توجه به تعدد مشاغل و تاثیر و تبعات توقف همه آن ها، امکان تعطیلی همه فعالیت‌ها و نظارت بر آن وجود ندارد.

او تصریح کرد: علیرغم دشواری‌های توقف فعالیت‌ها، بخشی از امور بر اساس تصمیمات ستاد مبارزه با کرونای استان فارس تعدیل یا حتی تعطیل شده است، اما امکان توقف همه امور وجود ندارد و از عهده آن بر نمی‌آئیم.

این مقام مسئول در علوم پزشکی شیراز گفت: اکنون ظرفیت پیش‌بینی شده برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در همه بیمارستان‌های دولتی استان فارس تکمیل است و تعداد قابل توجهی از بیماران در صف انتظار برای بستری شدن هستند و بلافاصله بعد از ترخیص یک بیمار، یکی دیگر جایگزین می‌شود.

همتی، همکاری ۲ بیمارستان خصوصی و خیریه بعثت و پیوند اعضای ابن سینا را در کمک به پذیرش بیماران کرونایی را خوب توصیف و اضافه کرد: اکنون ظرفیت تخت‌های اختصاص یافته به بیماران مبتلا به کرونا در این دو مرکز درمانی هم تکمیل شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص طرح اجباری استفاده ماسک از خانه تا خانه نیز گفت: این طرح هم‌اکنون در تهران به صورت پایلوت در حال اجراست و پس از اعلام نقاط قوت و ضعف آن، احتمالا در سایر کلانشهر‌ها و شهر‌ها نیز اجرایی شود.

همتی ادامه داد: براساس آخرین گزارش‌ها، هم‌اینک ۱۷ شهرستان از ۳۶ شهرستان استان فارس در وضعیت ویژه و قرمز به لحاظ شیوع کرونا قرار دارند و وضعیت ۱۴ شهرستان در حد هشدار یا نارنجی و ۵ شهرستان نیز احتیاط یا سفید است.

او همچنین با اشاره به تشدید نظارت و کنترل‌ها در صنوف مختلف، افزود: تیم نظارت متشکل از نماینده دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نماینده استانداری، نماینده بازرسی استانداری، نیروی انتظامی و مقام قضایی به طور مستمر در حال کنترل وضعیت فعالیت صنوف و مشاغل مختلف و چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: تیم‌های نظارتی بر اساس زمان بندی به سراغ ادارات، اماکن و صنوف می‌روند تا چگونگی وضعیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی را مشاهده کنند.

همتی با بیان اینکه روند ابتلای افراد به بیماری کرونا در فارس صعودی با شیب ملایم نسبت به سایر نقاط کشور است، گفت: در مورد تعداد افراد بدحال و نیازمند مراقبت‌های ویژه و شمار قربانیان این بیماری هم روند افزایشی‌ست به طوری که طی روز‌های اخیر روزانه و به طور میانگین ۱۰ بیمار به علت ابتلا به کرونا در فارس فوت می‌کنند.

منبع ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار