وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین مسئولیت حفظ جان ماهر اخرس اسیر فلسطینی که در اعتراض به بازداشت، ۸۴ روز است در اعتصاب غذا به سر می‌برد، را متوجه رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری وفا، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان امروز یکشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی بی توجهی مقامات رژیم اشغالگر قدس به خواسته‌های بحق ماهر اخرس در اعتراض به بازداشت اداری و غیرقانونی خود را بی‌توجهی به حق زندگی او توصیف کرد.
 
این بیانیه اقدامات غیرقانونی رژیم اشغالگر به ویژه بازداشت‌های اداری را محکوم کرده و آن را ابزاری برای مجازات جمعی علیه ملت فلسطین از جمله کودکان، فعالان، مدافعان حقوق بشر، خبرنگاران و اعضای پارلمان به حساب آورده است.
 
وزارت خارجه تشکیلات خودگردان با تاکید براینکه این سیاست تبعیض آمیز رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین در راستای سرکوب آن اجرا می‌شود تصریح کرد: رژیم قانونگذاری اسرائیل از جمله دادگاه‌های نظامی آن ابزاری برای اجرای سیاست‌های نژادپرستانه این رژیم علیه ملت ما و جزئی از ظلم و زورگویی‌های آن است که باید توسط تمام کشور‌ها و سازمان ملل محکوم شود.
 
این وزارت‌خانه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم اشغالگر به طور اساسی مسئول جان اسرای فلسطینی از جمله جان ماهر اخرس است؛ به گونه‌ای که نقض حق زندگی فلسطینیان و به بازی گرفتن جان آن‌ها به وضوح در سیاست‌های این رژیم نمایان است.
 
وزارت خارجه تشکیلات خودگردان از جامعه بین المللی و سازمان‌های مربوطه خواست تا به مسئولیت‌های خود و اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی پایبند باشند تا این رژیم به سیاست‌ها و اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی خود علیه اسرا به ویژه بازداشت‌های اداری و رژیم نظامی نژادپرستانه پایان داده و همه اسرای شجاع فلسطینی را آزاد کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار