کرونا ۵۰ میلیارد ریال به واحد‌های گردشگری سرایان خسارت وارد کرده است.

عربی معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  با اشاره به ثبت نام ۳ واحد گردشگری آسیب دیده از کرونا در شهرستان سرایان گفت: بیشترین خسارت‌های وارد شده به تاسیسات گردشگری این استان به اقامتگاه‌های بوم گردی وارد شده است.

او افزود: علاوه بر اقامتگاه‌های بوم گردی، رستوران‌های بین راهی و دفاتر خدمات مسافرتی این شهرستان نیز دچار آسیب‌های جدی بر اثر شیوع بیماری کرونا شده اند.

عربی بیان کرد: ۱۳ واحد گردشگری شهرستان سرایان دچار خسارات فراوانی شده اند که میزان این خسارات ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت اشتغال زایی این واحد‌های گردشگری در شهرستان سرایان ادامه داد:تا کنون ۳۵ نفر به صورت مستقیم در این واحد‌ها مشغول به فعالیت بوده اند.

او اظهار کرد: تسهیلات پرداخت شده به تاسیسات گردشگری مبلغ ۲۸۰ میلیون ریال بوده است.


بیشتر بخوانید


عربی با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا خسارت‌های فراوانی را به واحد‌های تولیدی - اقتصادی مرتبط با گردشگری وارد کرده است عنوان کرد:مبلغ ۱۵ هزار میلیون ریال خسارت به فروشگاه‌های صنایع دستی، سوغات و محصولات محلی آسیب و خسارت وارد شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.