معتوکی گفت: ارتقا و بهبود سطح عملکرد و کیفیت مدیریت مدرسه در برنامه‌ها از اهداف برنامه تدبیر است.

یاسین معتوکی مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: زمینه سازی برای بهبود سطح عملکرد و کیفیت مدیریت مدرسه در برنامه ها، فعالیت‌های آموزشی و تقویت فرهنگ مشارکت و کارگروهی در سطح مدارس مهم است.

او با بیان اینکه جهت تسریع در روند رشد و توسعه، مسئله تجربه محوری مورد تاکید است، افزود: با توجه به شرایط خاص کرونا ویروس جهت ارتقای سطح حوزه آموزش و موفقیت نظام یادگیری در آموزش و پرورش تدوین و اشتراک گذاری تجربیات معلمان و مدیران مدارس از طریق فضای مجازی و بستر شاد لازم و ضروی است.

معتوکی با اشاره به اینکه جهت رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت مدیران مدارس باید برنامه و ابزار مناسب آن را مهیا کنند، تصریح کرد: با برنامه ریزی استراتژیک و اجرای روش‌ها و ابزار‌های مناسب جهت بهبود بخشیدن به کیفیت کار، مشارکت همه کادر مدرسه مورد تاکید است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز ادامه داد: برنامه تدبیر در دوره ابتدایی چارچوب اصلی اجرایی کردن سند تحول در مدارس است و برای آن باید نگرش مدیران مدارس به عنوان رهبران آموزشی و عامل اصلی و تعیین کننده در بهبود و بهسازی فرآیند‌های مدرسه تغییر کند.

این مقام مسئول در پایان برفرایند ارزیابی مستمر جهت بهبود سطح عملکرد و کیفیت مطلوب مدارس از سوی کارگروه ارزیاب برنامه سالانه تدبیر تاکید کرد.

مرعشی معاون آموزش ابتدایی ناحیه ۴ اهواز  با اشاره به اینکه تدبیر، حفظ هوشمندی در برابر پیچیدگی‌ها و استفاده بهینه از منابع است، گفت: استفاده بهینه و مطلوب از نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات موجود از شرایط مهم کارایی وبالا بردن کیفیت آموزش است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.