موحد گفت: هرگونه قصور مدیران دستگاه‌های اجرایی در مسیرحمایت از تولید و اشتغال را تحت عنوان ترک فعل مورد پیگیری قضایی قرار خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،یدالله موحد ،رییس کل دادگستری استان کرمان در ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی گفت: مدیران دستگاه‌های مختلف باید با شناخت دقیق از شرایط اقتصادی کنونی با اقدامات جهادی در مسیر ارائه راهکار‌هایی برای حل مشکلات تولید کنندگان اقدام کنند.

او  افزود: دستگاه قضایی استان کرمان بر مبنای تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و ریاست قوه قضاییه در صدد حمایت همه جانبه و قانونی از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان به منظور حفظ اشتغال موجود و توسعه اقتصادی تا زمان برون رفت از شرایط اقتصادی کنونی است.

رییس کل دادگستری استان کرمان  تصریح کرد: انتظار این مجموعه از مدیران اجرایی نیز همگامی در مسیر حمایت از تولید و سرمایه گذاری است.

موحد بیان کرد: دستگاه قضایی استان کرمان با برگزاری جلسات ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی به صورت مستمر در صدد رفع مشکلات تولیدکنندگان است.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: مدیران اجرایی مربوطه باید شخصا در جلسات حضور بیابند و از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود خود برای حل مشکلات اقتصادی واحد‌های تولیدی و صنعتی استفاده کنند.

او با تاکید بر این مطلب که حضور معاونان و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی در جلسات ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی تنها در همراهی با مدیران مربوطه به منظور تبادل اندیشه برای کسب راهکار‌های بهتر بلامانع است، گفت: حضور نیافتن مدیران مربوطه موجب بی نتیجه ماندن مصوبات و دستورجلسات می‌شود.

موحد گفت: ازاین رو تاکید شده که تمامی مدیران شخصا در جلسات ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی حضور یابند.

او ضمن تاکید بر این مطلب که دستگاه قضایی بر مبنای اقدامات قانونی به دنبال حفظ سرمایه‌های موجود در استان و جلب سرمایه گذاری‌های جدید است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد که برخی دستگاه‌های اجرایی که وظیفه حمایت از تولید را بر عهده دارند به مانعی برای تولید تبدیل شده اند و از این رو می‌توان از آن‌ها به عنوان تحریم‌های داخلی یاد کرد که اثرات آن‌ها به مراتب بدتر از تحریم‌های خارجی است.

او بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی بر اساس مسئولیت‌هایی که برعهده دارند، باید اولین مدافعان سرمایه گذاران و تولیدکنندگان باشند در حالی که در حال حاضر به نظر می‌رسد بخشی از مسئولیت‌های مدیران در حوزه حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان مورد بی توجهی قرار گرفته است.

رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: مدیران اجرایی باید توجه داشته باشند که سرمایه گذاران بخش‌های غیر دولتی در حالی با سرمایه خود اقدام به توسعه اشتغال می‌کنند که دستگاه‌های اجرایی برای جذب یک یا دو کارمند با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.

در این جلسه مشکلات کارخانه سیمان ماهان در رابطه با شرکت شهرک‌های صنعتی و تخصیص زمین مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد مشکلات این واحد ظرف ۱۰ روز و با محوریت سازمان بازرسی تعیین تکلیف و حل شود.

شرکت سیمان ماهان در سال‌های گذشته با زیان دهی روبرو بوده است، اما در دو سال اخیر با تولید ۱۵۰۰ تن سیمان در روز به سود دهی رسیده و در حال حاضر ۳۰۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.