سبحانی‌فر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اقدامی مناسب از سوی شرکت پست برای ساماندهی مشاغل/ جمعه بازار موزه پست افتتاح شد

مدیرعامل شرکت ملی پست از افتتاح جمعه بازار تمبر در بخش جنوبی موزه پست خبر داد.

رمضانعلی سبحانی‌فر مدیرعامل شرکت ملی پست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، از  راه‌اندازی جمعه بازاری در موزه پست خبر داد و اظهار کرد: تاریخ و پیشینه پست به بیش از ۳ هزار سال قبل باز می‌گردد.

مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه مبتکر پست، ایران بوده و موضوع چاپارخانه و... از ایران بنیانگذاری شده افزود: پست تاریخ و پیشینه طولانی دارد و معمولا پست را با برند تمبر می شناسند.

او با اشاره به اینکه در گذشته هنگام ارسال پاکت‌، تمبرهایی را بر روی پاکت چسبانده و پاکت‌ها ارسال می‌شد گفت: ما برای اینکه این تاریخ، فرهنگ و پیشینه را فراموش نکنیم، موضوع احیاء تمبر را در دستور کار خود داریم.

سبحانی‌فر بیان کرد: ما امروزه تمبر اختصاصی، تمبر یادبودی و... را هم چاپ می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست افزود: عده ای از افراد به این بخش فرهنگی علاقه‌مند هستند و تمبرهای را به عنوان یک سند تاریخی با یکدیگر مبادله و خرید و فروش می‌کنند.

او گفت: سال‌های گذشته خرید و فروش و مبادله این تمبرها در پشت موزه پست رواج داشت و افراد روزهای جمعه اقدام به خرید و فروش تمبر می‌کردند.

سبحانی فر با بیان اینکه این بخش با کمک شهرداری ساماندهی می‌شود ادامه داد: درب جنوبی موزه پست بعد از ۳۷ سال بازگشایی شد و در ضلع جنوبی موزه فضایی را در اختیار این افراد که کلکسیون‌هایی از تمبر دارند قرار می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست بیان کرد: روز جمعه  افتتاحیه‌ای را داریم و افراد می‌توانند برای مبادله و خرید و فروش به این قسمت مراجعه کنند.

او با بیان اینکه موزه پست بسیار دیدنی است گفت: همه امکانات و ابزارهایی که درگذشته استفاده می‌شده در این موزه به نمایش گذاشته شده است و کمتر کشوری چنین موزه ای را با این پیشینه دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار