رئیس بیمارستان تخصصی کودکان اکبر گفت: نخستین کلینیک توان بخشی دولتی در حوزه کاردرمانی، گفتار درمانی و فیزیوتراپی ویژه کودکان در این مرکز راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدعلی جعفری رئیس بیمارستان تخصصی کودکان اکبر از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به راه اندازی نخستین کلینیک توان بخشی دولتی کودکان در این مرکز، گفت: کلینیک توان بخشی در این مرکز درمانی آماده ارائه خدمت به کودکان بیماری است که می‌توانند با خدمات توان بخشی از توانایی‌های بالقوه که خداوند در اختیارشان قرار داده است بهتر استفاده کنند.
 
او افزود: این کلینیک آماده ارائه خدمت به تمام مراجعین به خصوص بیماران خاص و صعب العلاج است.

رئیس بیمارستان تخصصی کودکان اکبر ادامه داد: کودکان بیمار EB، CF، اوتیسم و SMA از جمله بیمارانی هستند که می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند.

جعفری بیان کرد: در برخی از کودکان مشکلات اولیه بدو تولد مانند بیماری‌های متابولیک زمینه ای، ارثی و نورولوژی باعث ایجاد محدودیت‌هایی برای کودک می‌شود؛ این بیماری‌ها موجب می‌شود تا کودک نتواند عملکرد مطلوبی را از نظر هوشی، حرکتی و کلامی داشته باشد اما با پیشرفت تکنولوژی می‌توان برخی از توانایی‌هایی که قابلیت برگشت دارند را به کودکان برگرداند.

او تصریح کرد: در آینده ای نزدیک مرکز جامع تکامل کودکان اقدامات درمانی و اصلاحی را در بیمارستان اکبر ارائه خواهد داد؛ در این مرکز خدمات فیزیوتراپی برای کودکان به منظور بازگشت توانایی عضلانی اسکلتی ارائه می‌شود؛ علاوه بر این برای بیمارانی که تاخیر ذهنی و مغزی نداشته باشند یا بعد از اعمال جراحی ارتوپدی دچار عدم توانایی شده باشند، با تجهیزات موثر در این حوزه به یاری بیماران می رویم.

رئیس بیمارستان تخصصی کودکان اکبر ادامه داد: در حوزه کار درمانی، کودکانی که تاخیر تکامل یامشکلات گفتار درمانی در رده سنی اطفال دارند درمان می‌شوند، زیرا مشکلات حوزه گفتار درمانی منجر به ضعف در تکامل اجتماعی و هوشی کودک می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.