حجت الاسلام و المسلمین مرادی گفت: اقتدار و قاطعیت در مبارزه با فساد از اولویت‌های روسای دادگستری‌ها و دادستانی‌های خوزستان است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: یکی از مهمترین اقدامات و سیاست‌های قوه قضائیه مبارزه خرد و کلان با فساد درون و خارج از دستگاه قضایی است.

او طولانی شدن وقت رسیدگی به پرونده‌های مجرمان سرقت‌های مسلحانه، خشن، خرید و فروش اسلحه، مواد مخدر و قاچاق آن‌ها را غیر قابل قبول دانست و افزود: که روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های استان موظف هستند اقتدار و قاطعیت در مبارزه با فساد را نیز در اولویت برنامه خود قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی اظهار داشت: امنیت اصلی‌ترین انتظار مردم از دستگاه قضایی است و همکاران قضایی موظف هستند بدون در نظر گرفتن جوسازی‌ها، اشد مجازات قانونی را در نظر بگیرند و از امنیت مردم با قاطعیت صیانت کنند، اگرچه مشکلات اقتصادی و معیشتی و همچنین تحریم‌های ظالمانه، باعث ایجاد فقر، بیکاری و فساد در جامعه شده است که این عوامل بر افزایش سرقت‌های خرد و کلان، خشن و مسلحانه در جامعه تاثیر گذار هستند.

رئیس کل دادگستری خوزستان امنیت استان را مرهون فدارکاری و رشادت‌های نیرو‌های انتظامی و امنیتی را دانست و بیان کرد: همکاران قضایی در سراسر استان باید همکاری لازم را با آنان داشته باشند؛ البته پیشگیری از وقوع جرم تنها وظیفه نیرو‌های انتظامی و امنیتی نیست و همه دستگاه‌ها موظف هستند که در مقابله با فساد و جرم به وظایف خود عمل کنند و دستگاه قضایی کوتاهی و سهل انگاری در امر پیشگیری از وقوع جرم را از هیچ دستگاهی نمی‌پذیرد و با آن دستگاه خاطی برخورد می‌کند.

او ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار هم در ایجاد امنیت و هم در کاهش جرائم تاثیر بسزایی دارد و دادگستری استان به منظور احقاق حقوق عامه ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل داده و برای تحقق جهش تولید، پیگیر حل مشکلات واحد‌های تولیدی، صنعتی و بخش‌های مختلف اقتصادی استان می‌باشد و تصمیمات خوبی در این ستاد گرفته می‌شود که با جدیت پیگیر مصوبات آن هستیم و فرمانداران، بخشداران، ائمه جمعه شهرستان‌ها باید در کنار دستگاه قضایی پیگیر مسائل تولید و اشتغال شهرستان‌های خود باشند و گام‌های مؤثری در بحث اشتغال و تولید بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی تبیین اقدامات و خدمات دستگاه قضایی را از توصیه‌های مهم مقام معظم رهبری برشمرد و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان عالی قضایی بر اعتماد سازی مردم نسبت به قوه قضائیه تاکید داشتند و اطلاع رسانی از خدمات و اقدامات شایسته دستگاه قضایی در مبارزه با مجرمین بسیار مهم می‌باشد که همکاران قضایی باید خدمات دستگاه قضایی را برای مردم تبیین کنند.

او یکی دیگر از وظایف دستگاه قضایی را افزایش اطلاعات حقوقی مردم دانست و اظهار داشت: همکاران در حوزه‌های قضایی سراسر استان اقداماتی جهت افزایش اطلاعات حقوقی مردم برای به دست یافتن به حقوقشان انجام دهند و افزایش اطلاعات حقوقی مردم می‌تواند در کاهش ورودی پرونده تاثیر گذار باشد.

رئیس دستگاه قضایی خوزستان از روساء دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر استان خواست در رابطه با سیاست‌های قوه قضائیه، حرف‌های مردم را با دقت بشنوند و مطالب آنان را بررسی کنند که خیلی از این مطالب و مواردی که مردم عنوان می‌کنند احتیاج به پیگیری دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.