با حضور معاون وزیر ارتباطات صورت گرفت؛

تقدیر از نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور دولت الکترونیک

با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اسلامی شهر مشهد، آئین تقدیر از نماینده ویژه رئیس جمهور در امور دولت الکترونیک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در یکصد و دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که امروز برگزار شد، نصرالله جهانگرد، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور دولت الکترونیک، به پاس سال‌ها تلاش در عرصه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و گسترش دولت الکترونیک در کشور و همکاری پیوسته با مدیریت شهری مشهد در عرصه فناوری اطلاعات و پروژه‌های هوشمندسازی، مورد تقدیر قرار گرفت.
 
محمدرضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در این جلسه با اشاره به پیشرفت‌های مشهد در زمینه هوشمندسازی گفت: در دوره پنجم مدیریت شهری، عزمی برای تحقق مفهوم شهر هوشمند شکل گرفت که در نتیجه آن، شاهد اتفاقات خوبی هستیم که شهروندان نیز آثار اقدامات انجام‌شده را می‌بینند.

او افزود: مدیران حوزه فناوری از ظرفیت‌های ملی نیز در این حوزه استفاده کردند؛ به ویژه همراهی مهندس جهانگرد در این زمینه و بهره‌مندی از مشورت‌های ایشان، کمک شایانی در گسترش بستر‌های فناوری اطلاعات و هوشمندسازی شهری در مشهد داشته است. تلاش‌های ایشان، نقش ارزشمندی در توسعه اینترنت و تحولات حوزه فناوری اطلاعات در کشور داشته است.

محمدجواد رجائیان مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با اشاره به برخی از پروژه‌های شاخص این سازمان در حوزه تقویت و توسعه زیرساخت‌های الکترونیک و سرویس‌های هوشمند، از پروژه‌هایی همچون تصویربرداری شهر و حریم شهر با فناوری‌های مبتنی بر پهپاد، نظارت هوشمند بر ساخت و ساز‌ها و سه‌بعدی‌سازی تصاویر و نقشه شهر به منظور تکمیل سامانه SDI نام برد.

او با قدردانی از حضور مهندس جهانگرد در کمیته راهبردی پروژه‌ها و حمایت‌هایش، افزود: کشور ما دین بزرگی به ایشان دارد؛ چراکه پایه‌گذار مفاهیم دولت الکترونیک در کشور بوده‌اند و ایجاد و کارکرد بسیاری از سامانه‌های الکترونیک در کشور، حاصل تلاش‌های خستگی‌ناپذیر این چهره شناخته‌شده فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده است.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد ادامه داد: مهندس جهانگرد نقش ویژه‌ای در ایجاد ارتباط و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی کشور و اتصال آن‌ها به جریان‌های ملی برای استقرار فرایند‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات و بهینه‌سازی سیستم‌های موجود داشته‌اند و امیدواریم همواره از همراهی ایشان بهره‌مند باشیم.
بیشتریخوانید

 
سیدستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما مشهد را به‌عنوان شهری با ۳ میلیون جمعیت نمی‌شناسیم؛ بلکه شهری به وسعت تمام ایران است و باید به‌عنوان الگویی برای تمام شهر‌های ایران مطرح شود.

او با اشاره به برخی اقدامات مدیریت شهری در حوزه هوشمندسازی شهر مشهد افزود: اقداماتی همچون ارائه خدمات الکترونیک در مناطق شهرداری و احداث کارخانه نو‌آوری و اپلیکشین شهر من از اقدامات بسیار خوب در این زمینه بوده است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد:کرونا نشان داد که نیاز به فناوری گسترده است و باید بستر‌های آن فراهم شود. آنچه ما از فناوری استفاده می‌کنیم تمام ظرفیت موجود آن نیست. به نظر می‌رسد نیاز است فرصت‌هایی را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهیم و تحول را به معنای واقعی رقم بزنیم.

نصرالله جهانگرد ضمن اشاره به سابقه بیست ساله همکاری با مدیریت شهری مشهد در زمینه فناوری اطلاعات گفت: شهر مشهد در حوزه فناوری بسیار پیشرو است و مراکز علمی و متخصصان شاخصی در این زمینه در آن فعالیت می‌کنند.

او با تأکید بر اهمیت ایجاد داده‌های مکان‌محور سه‌بعدی در نظام مدیریت شهری، افزود: مباحث حوزه SDI در سطح جهان، اساس برنامه‌ریزی شهری قرار گرفته و در ایران نیز از دهه ۸۰ دنبال شده است. شهر مشهد نیز با اقداماتی که در سال گذشته انجام داده است، شرایط خوبی در این زمینه دارد.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور دولت الکترونیک، ادامه داد: از نگاه سازمان ملل، SDI به عنوان ابزاری برای توانمندسازی دولت‌ها مورد توجه قرار داشته و به عنوان یک پلتفرم تصمیم‌گیری برای مدیریت بهینه ترافیک، حمل و نقل شهری، ساخت و ساز، مباحت زیست‌محیطی و سایر امور شهر در نظر گرفته می‌شود.

جهانگرد بیان کرد: با تدابیر شورای شهر و مدیریت شهری مشهد، SDI می‌تواند به عنوان پایه تصمیمات شهری، مد نظر قرار گیرد و شهر مشهد می‌تواند این الگوی موفق را در سطح ملی برای سایر شهر‌های کشور ارائه کند.

پس از برگزاری آئین تقدیر از نصرالله جهانگرد، جهانگرد به همراه معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد و جمعی از مدیران شهری، از کارخانه نوآوری و شهرداری الکترونیک منطقه ۱۲ مشهد بازدید کردند.
 
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار