معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: بیش از ۴۰ نفر از مددجویان زندانی با استفاده از سامانه ارتباط تصویری به صورت بر خط با مقام های قضایی استان ملاقات کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، عزیز صابریان، معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد با اشاره به راه اندازی سیستم ارتباط تصویری بین مددجویان زندانی و مقام‌های قضایی برای اولین بار در کشور، گفت: در این دیدار علاوه بر رئیس کل دادگستری، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب یزد، رئیس دادگاه انقلاب و معاون دادستان نیز حضور داشتند و ضمن استماع مشکلات مددجویان زندانی، به درخواست‌های بیش از ۴۰ نفر از آنان رسیدگی و دستورات لازم صادر شد.

او افزود: از این سامانه که برای ارتباط مددجویان زندانی با مقام‌های قضایی برای طرح مشکلات آنان استفاده می شود، برای ملاقات الکترونیک مددجویان زندانی با خانواده هایشان نیز در فضایی امن مورد استفاده قرار می گیرد تا با استفاده از تکنولوژی‌های روز امور مرتبط تسریع و تسهیل شود.

صابریان با اشاره به برگزاری یک هزار و ۷۰۰ جلسه دادرسی الکترونیک در شش ماه نخست امسال، گفت: در حال حاضر در زندان‌های استان یزد شش اتاق ویژه دادرسی الکترونیک از سوی معاونت آمار و فناوری دادگستری و اداره کل زندان‌ها ایجاد گردید تا اکثریت جلسات رسیدگی آن‌ها از این طریق برگزار شود که بیش از ۵۰ هزار دقیقه با زندان‌های استان و سایر نقاط کشور و خارج از کشور ارتباط تصویری برقرار و به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی شد.

او ادامه داد: با توجه به امکانات و تجهیزات زیرساختی موجود در دادگستری استان، برخی از جلسات رسیدگی پرونده‌های غیر زندانی نیز به صورت ویدئو کنفرانس و برخط برگزار می شود که در صورت اختصاص تجهیزات و امکانات، اصحاب دعوی بیشتری امکان عدم مراجعه به دادگاه و رسیدگی به پرونده به صورت برخط را خواهند داشت.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد از ایجاد زیر ساخت برای انجام ملاقات مردمی به صورت الکترونیک خبر داد و تأکید کرد: در آینده نزدیک برنامه ملاقات‌های مردمی رئیس کل دادگستری استان و برخی از معاونین نیز از طریق سامانه ارتباط تصویری به صورت برخط انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار