امام جمعه بوشهر:

برخی برای توجیه کار‌شان، وقایع دوران امام حسن (ع) را با نگاه خود تحلیل می‌کنند

امام جمعه بوشهر گفت: برخی برای توجیه کار‌های خودشان، وقایع دوران امام حسن (ع) را به شکل دیگری با یک نگاه شخصی تحلیل می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهور درباره صلح امام حسن (ع) بیان کرد:  انسان باید درباره با مسائل دینی و تاریخ اسلام تحقیقاتی صحیح داشته باشد.

او ادامه داد: برخی به خاطر توجیه کار‌های خودشان، وقایع دوران امام حسن (ع) را به شکل دیگری با یک نگاه شخصی تحلیل می‌کنند.

امام جمعه بوشهر افزود: آقایان به فکر اقتصاد و معیشت مردم و به فکر کار‌های نشده باشند. آقایان با تکیه به خدا و اهل بیت و مردم، باید به پیشرفت نظام فکر کنند.

صفایی بوشهری تاکید کرد: اگر می‌خواهیم صلح امام حسن (ع) را بررسی کنیم باید ریشه‌های این کار را مورد بررسی قرار دهیم. سازش، نبود مقاومت، تحلیل‌های شخصی، بی‌توجهی به نگاه رهبری، تأثّر از قدرت نظامی و سیاسی دشمن و تحلیل غلط از جامعه شناسی مردم موجب می‌شود که یک شخص نظام اسلامی را دچار چالش‌های خاصی کند.

 میز مذاکره با امریکا یعنی تسلیم

او گفت: فضای کنونی فضای تطبیق زمان حال با زمان امام حسن مجتبی (ع) نیست بلکه ما اکنون در زمانی هستیم که رو در رو با جهان استکبار و آمریکا هستیم. آقایان نباید با تحلیل‌های غیر صحیح در مسیری قرار بگیرند که سرانجام آن سازش و تسلیم است.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: مقاومت و ولایتمداری، دشمن شناسی، دشمن ستیزی و پیشرفت آفرینی ملی در مقابل دشمن، نشان از عقلانیت بالای سیاسی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.