آغاز برداشت زعفران در مناطق کوهستانی گیلان

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گیلان از آغاز برداشت زعفران در مناطق کوهستانی این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، منوچهر پارسافر، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برداشت زعفران در ۲۲ هکتار از مناطق کوهستانی این استان آغاز شده است.

او افزود: پیش بینی می‌شود زعفران کاران گیلانی، امسال بیش از ۶۷ کیلوگرم زعفران به ارزش ۱۶ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال برداشت کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان ادامه داد: این مقدار زعفران از مناطق کوهستانی شهرستان‌های سیاهکل، رودبار، املش، رشت، رضوانشهر، صومعه سرا و فومن برداشت می‌شود.

پارسافر اظهار داشت: بیشترین سطح زیر کشت این محصول به مساحت ۱۴ هکتار در شهرستان سیاهکل است.

او کشت این محصول را فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی دانست و تصریح کرد: زعفران در مناطق کوهستانی گیلان در ارتفاع هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۳۰۰ متر از سطح دریا کشت می‌شود.


بیشتر بخوانید


مصرف زعفران برای افزایش ایمنی بدن، سلامت قلب، کنترل دیابت، کاهش اضطراب، جلوگیری از سرطان و بسیاری از بیماری‌های دیگر مفید است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
واقعا برای جهادکشاورزی جای بسی تاسف دارد زمینهای حاصلخیز گیلان که تولیدکننده مرغوب ترین برنج در کشور است را زیر کشت های جایگزین برده اید.
برنج، چای، زیتون، نوغان ابریشم محصولات اصلی گیلان است.
گل محمدی و زعفران و گل گاوزبان و آلوئه ورا هیچ گاه غذای ملت را تامین نمیکند که در این شرایط به واردکننده برنج و غلات تبدیل خواهیم شد.......
خربزه آب است فکر نان باید کرد