رئیس اداره امور دریانوردان اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از برگزاری اولین دوره آموزشی به آب اندازی جان‌پناه دریایی در استان بوشهر به میزبانی  ادره بندر و دریانوردی دیر خبر داد.

اولین مانور آموزشی به آب اندازه لایف رفت در استان بوشهر برگزار شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی‌رضا رهبر رئیس اداره امور دریانوردان اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: در چارچوب آموزش همگانی بقا در دریا، اولین مرحله مانور به آب اندازی لایف رفت "جان‌پناه دریایی" در استان بوشهر اجرا شد.

او افزود: در این مانور که به میزبانی اداره بندر و دریانوردی دیر  و با حضور نمایندگان ارگان‌های دریایی، خدمه شناور‌های مستقر در بندر و جمعی از فراگیران دوره‌های آموزشی دریانوردی  برگزار شد.

رئیس اداره امور دریانوردان اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: آموزش همگانی در دومرحله، شامل توضیح تجهیزات لایف رفت و نحوه استفاده از این تجهیزات و همچنین اجرای عملی به آب اندازی لایف رفت را چهار دریانورد  و با پشتیبانی تجهیزاتی، فنی و آموزشی شرکت دریا ایمن هرمز شعبه دلوار و موسسه آموزشی دریافر نوین خلیج فارس شعبه دیر اجرا کردند.

رهبر گفت: بندر دیر به دلیل حجم عملیات دریایی  و تردد شناور‌ها  سنتی و همچنین مجاورت این بندر در منطقه پر خطر راس مطاف، بعنوان اولین بندر در سلسله مراحل برگزاری این نوع آموزش‌های همگانی انتخاب و در این آموزش، نکات کلیدی جهت ارتقا مهارت دریانوردان در استفاده موثر از تجهیزات بقا در دریا مورد تاکید قرار گرفت.

او تاکید کرد: در راستای ارتقا مهارت دریانوردان شناور‌های سنتی استان بوشهر، تا پایان سال سه مرحله آموزش همگانی بقا در دریا در شمال، مرکز و جنوب استان برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور دریانوردان اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: در حاشیه این مانور مسابقه  پرسش و پاسخی برای مدعوین مراسم نیز برگزار شد و  از نونهال نمونه شایان رنجبر، علاقه‌مند به علوم دریایی و آشنا به تجهیزات لایف رفت تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.