رییس دادگستری بافت گفت: ساخت و ساز‌های غیر مجاز در این شهرستان، نتیجه کم کاری و بی توجهی مسئولان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سجاد علیدادی سلیمانی، رییس کل دادگستری شهرستان بافت در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان بافت گفت: بر طبق قانون، پیگیر تخلفات انجام شده در زمینه ساخت و ساز‌های غیر مجاز هستیم.

او بیان اینکه دستگاه قضا، متولی حفظ و صیانت از حقوق بیت المال است و در این خصوص نباید هیچ گونه تعللی صورت گیرد، افزود: تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی، پشتیبان و ناظر باید در این عرصه حضوری فعال داشته باشند و به وظایف ذاتی خود عمل کنند.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان بافت تصریح کرد: اگر اراده قوی و جمعی همه متولیان در میان باشد، شاهد موفقیت‌های مورد نظر خواهیم بود.

 عنایت الله دهقانی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافت گفت: انتظار می‌رود که متولیان مربوطه در پاسداشت و حفظ حقوق مردم و بیت المال، کوشا بوده و این مهم را از وظایف کاری و شرعی خود بدانند.

او افزود: حضور متولیان و صاحبان زمین که اکثراً دولتی هستند، در بحث برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز کم رنگ است و در این رابطه باید به محض مشاهده هر گونه تصرف و ساخت و ساز غیر مجاز، مراتب سریعاً گزارش شده و از به وجود آمدن تبعات بعدی جلوگیری شود.

دهقانی تصریح کرد: وظیفه متولیان امر، شناسایی مشکلات و آسیب ها، ارائه راهکار و اجرای آن راهکار‌ها است و برنامه ریزی‌های این حوزه باید با یک نگاه تحولی و رو به جلو صورت گیرد تا موانع رفع شود.

او با بیان اینکه مسئولان ادارات به محض اطلاع از وقوع جرم در حوزه وظایف و مسئولیت خود باید دادستانی را در جریان قرار دهند، بیان داشت: با کسانی که در حوزه مسئولیت آن‌ها جرمی صورت گیرد و گزارش نکند، برخورد جدی خواهد شد.

در این جلسه مقرر شد، تصرفاتی که حکم صادر و قطعی شده بر اساس اولویت، سریعاً وسایل اجرای حکم مهیا، اجرا و مصوب شد که هیچ گونه خدماتی (آب، برق، گاز و...) به تصرفات غیر مجاز ارائه نشود و بخشداران، شورا‌ها و دهیاری‌ها در این رابطه توجیه شوند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار