رئیس اداره تعزیرات حکومتی کاشان از رسیدگی به ۲۴ فقره پرونده ملی در بخش قاچاق کالا و ارز که ۱۰ فقره آن پرونده های عدم ایفای تعهدات ارزی بود در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان،سعید بلانی زاده رئیس اداره تعزیرات حکومتی کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت: ۱۰ فقره از این پرونده‌ها مربوط به پرونده‌های عدم ایفای تعهدات ارزی با ارزش ریالی بود که چهار فقره از آن تبرئه و ۶ مورد آن با محکومیت جزایی نقدی ۹ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۵۰۶ یورو است که حکم به استرداد در حق بانک شاکی شد و کارت بازرگانی افراد این پرونده نیز به مدت ۶ ماه تعلیق شد.

او، ۱۴ فقره دیگر از پرونده‌های ملی مهم با محکومیت جزایی نقدی ۱۰ میلیارد ریال را مربوط به قاچاق لوازم خانگی (شامل ماشین لباسشویی و ظرفشویی، اجاق گاز) و موتور سیکلت سنگین اعلام کرد و افزود: این ۱۴ فقره پرونده ۱۸ متهم داشت که افزون بر محکومیت نقدی کالا‌های آن‌ها نیز ضبط شد.

بازرسی ۱۶۳ واحد صنفی در طرح نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کرونا

به گفته او، با اجرای طرح نظارت بر نحوه رعایت دستور العمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی در ایام شیوع کرونا نیز ۶۷ اکیپ بازرسی مشترک اداره تعزیرات حکومتی کاشان، معاونت غذا و دارو و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان در بازرسی‌های انجام شده خود از ۱۶۳ واحد صنفی مواد غذایی و بهداشتی از یکم فروردین ماه تاکنون بازدید کرد که ۲۵ فقره پرونده در این مورد با محکومیت جزای نقدی ۶۶ میلیون ریال تشکیل و رسیدگی شد.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی کاشان، شناسایی ۵۷ متخلف و تذکر به ۶۱ واحد صنفی را در این طرح نظارتی یادآورشد و گفت: عمده تخلفات آن‌ها عرضه مواد غیر بهداشتی و عدم رعایت دستورالعمل‌ها بوده است که مواد و کالا‌های غیر بهداشتی آن‌ها معدوم شد.

بلانی زاده، در ادامه رسیدگی به ۵۰۰ فقره پرونده تعزیرات حکومتی کاشان در ۶ ماهه نخست امسال را تاکید کرد و گفت: متهمین این پرونده‌ها به ۲۱ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

او با اشاره به اینکه ۵۷ فقره از این پرونده‌ها مربوط به تخلفات قاچاق کالا با ۱۳ میلیارد ریال محکومیت جزای نقدی است گفت: ۷۸ پرونده با ۲ میلیارد ریال محکومیت جزای نقدی در حوزه بهداشت و درمان و ۳۶۱ فقره پرونده هم در بخش کالا و خدمات صنوف با ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال محکومیت جزای نقدی محکوم شدند.

رسیدگی به ۸۲ فقره پرونده شاکی دار

به گفته او، ۸۲ فقره پرونده شاکی دار نیز در این اداره رسیدگی شد که ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حق دولت و بیش از ۶۵۴ میلیون ریال در حق شاکیان خصوصی محکوم شدند.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی کاشان، لا تاکید بر اینکه عمده پرونده‌های شاکی دار در خصوص کم فروشی و گران فروشی بود افزود: این موضوعات در گران فروشی کابینت، تعمیرات خودرو و موبایل بود.

بلانی زاده، با اشاره به تدوین و معرفی برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت سالانه دستگاه‌های قضایی، اداری و اجرایی گفت: اداره تعزیرات حکومتی کاشان در برنامه‌های تعریف شده بالادستی آن در خصوص مدت زمان رسیدگی و درصد عملکرد ۳۰ درصد جلوتر از برنامه سالانه و عملکرد مطلوب است.

او، در پایان همکاری و اطلاع رسانی همشهریان در اطلاع رسانی از تخلفات به اداره تعزیرات حکومتی و سایر مراجع نظارتی و قابل رسیدگی را خواستار شد و اظهار داشت: شهروندان کاشانی هر گونه مراتب تخلفات بویژه عدم رعایت شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را در اصناف و واحد‌های خدماتی به شماره تلفن ۵۵۵۷۹۸۷۰ و سامانه پاسخگویی ۱۲۵ اطلاع دهند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.