مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات مرکز توسعه حل اختلاف درباره نوبت‌دهی آنلاین توضیحاتی داد.

ناصر محمدی مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات مرکز توسعه حل اختلاف در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به الکترونیکی شدن نوبت‌ دهی در مراکز توسعه حل اختلاف اظهارکرد:  شعبات  اجرای احکام در اختیار شورای حل اختلاف قرار گرفته‌اند و آن‌ها به صورت آنلاین و غیر حضوری کار نوبت دهی را انجام می‌دادند.

وی ادامه داد: در گذشته افراد برای دریافت نوبت باید مدت زمان زیادی را منتظر می‌ماندند تا نوبتشان شود  اما پس از شیوع بیماری کرونا و به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی نوبت دهی اینترنتی در دستور کار شعبات مرکز توسعه حل اختلاف  قرار گرفته است.

مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات مرکز توسعه حل اختلاف  درباره نوبت دهی آنلاین گفت:  پس از شیوع بیماری کرونا سامانه‌ای طراحی شد و در بستر آن نوبت دهی به صورت اینترنتی انجام می‌شد  در این سامانه به هر فرد گفته می‌شد در چه ساعت و چه روزی باید در مراکز توسعه حل اختلاف  حضور داشته باشد.

محمدی افزود: بزرگترین حسن سامانه این بود که افراد برای نوبت دهی وارد آن می‌شدند و و خودشان می‌توانستند روز و ساعت حضورشان در مرکز توسعه حل اختلاف  را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه پس از مرکز توسعه حل اختلاف، قوه قضائیه هم برای نوبت دهی اینترنتی وارد عمل شد، گفت : پس از آن که شیوع بیماری کرونا شدت بیشتری یافت قوه قضاییه در صدد برآمد تا اقدام مرکز توسعه حل اختلاف را ادامه دهد به این صورت که در سامانه‌ای یک پارچه و بر اساس خود اظهاری که هر فرد وارد می‌کرد سامانه‌ای اصولی‌تر برای نوبت دهی اینترنتی راه اندازی شد.

مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات مرکز توسعه حل اختلاف  افزود: برای دریافت نوبت دهی اینترنتی ابتدا هر فرد باید وارد سامانه مخصوص شود و کد ملی و شماره پرونده اش را وارد کند تا مشخص شود آیا فرد در قوه قضائیه پرونده‌ای دارد یا خیر که این سامانه از ابتدای مهرماه در تهران آغاز شده است.

وی تصریح کرد: دادگستری استان تهران ، مرکز توسعه حل اختلاف  ۲۰ استان دیگر به سامانه نوبت دهی اینترنتی متصل شده‌اند و مابقی استان ها هم به زودی وارد سامانه می‌شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار