فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از افتتاح پروژه پایش تصویری در روستای امیرآباد بیرجند برای نخستین بار در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، سرهنگ فرشید فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره هفته نیرو انتظامی و افتتاح نخستین پروژه پایش تصویری در استان گفت: این پروژه با همکاری فرمانداری شهرستان بیرجند، فرماندهی انتظامی استان (معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات و فرماندهی انتظامی شهرستان بیرجند) افتتاح شده است.

او افزود: این پروژه برای اولین بار در استان و در کلانتری روستای آمیر آباد کلید خورد.

سرهنگ فرشید تصریح کرد: اعتبارات هزینه شده در این پروژه مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان بوده که از محل اعتبارات دهیاری امیرآباد، فرمانداری شهرستان بیرجند، و خیرین تامین شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ادامه داد: میزانی از این اعتبارات از طرف نیروی انتظامی استان صرف اجرایی شدن این پروژه شده است.

او با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی‌های به روز اهمیت فراوانی دارد اظهار کرد: پایش تصویری می‌تواند باعث تامین امنیت، ارتقای احساس امنیت مردم و افزایش سرعت اقدامات پی جویی و پیگیری‌های پلیس در زمینه شناسایی سرقت‌ها شود.


بیشتر بخوانید


سرهنگ فرشید با اشاره به افزایش وقوع سرقت‌های خرد در سطح استان، عنوان کرد: اکثر این سرقت‌ها در اثر سهل انگاری‌های افراد مال باخته رخ می‌دهد، اما خوشبختانه با اقدامات و پیگیری‌های موثری که پلیس در این زمینه انجام داده میزان ۷۱ درصد سرقت‌ها کشف شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی تصریح کرد: با بهره گیری از ظرفیت خوب این تکنولوژی‌ها در صدد ارتقای سرعت کشف اشیای مسروقه هستیم.

نوید اجرایی شدن پایش تصویری در روستا‌های حاجی آباد و چهکند

رئیس شورای اسلامی امیرآباد گفت: فاز اجرایی پروژه پایش تصویری در روستا‌های حاجی آباد و چهکند نیز به زودی عملیاتی خواهد شد.

او افزود: پروژه پایش تصویری روستای امیر آباد شامل ۵ دوربین است که تمامی ورودی و خروجی‌ها و میدان اصلی روستا از طریق کلانتری ۱۴ امیرآباد رصد می‌شود.

امیرآبادی ادامه داد: نصب این دوربین‌ها تاثیر بسزایی درکاهش جرم وکاهش سرعت شناسایی جرم خواهد داشت.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار