رئیس هیات کبدی استان کرمانشاه گفت : پنج کبدی کار کرمانشاهی به اردو‌های تیم ملی کبدی ساحلی مردان و زنان ایران دعوت شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مختار صیدی رئیس هیات کبدی استان کرمانشاه بااشاره به دعوت از پنج کبدی کار کرمانشاه به اردو‌های تیم ملی کبدی ساحلی، گفت : رسول صیدی و محمد امین نصرتی در بخش مردان و آزاده صیدی، اسماء فخری و فاطمه کرمی در بخش زنان، کبدی کاران کرمانشاهی هستند که به اولین اردوی تیم ملی کبدی ساحلی جهت حضور در رقابت‌های آسیایی چین که فروردین ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، دعوت شده‌اند.

او گفت : اولین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی کبدی ساحلی کشورمان پس از نزدیک ۱۰ ماه تعطیلی به واسطه شیوع بیماری کرونا، تا ۱۰ آبان و بصورت انفرادی برگزار خواهد شد.

رئیس هیات کبدی کرمانشاه با بیان اینکه کادر فنی تیم ملی کبدی ساحلی در نظر دارد تا فرودین سال آینده ۱۰ مرحله اردو آمادگی برای ملی پوشان برگزار کند، افزود: اولین مرحله این اردو‌ها به شکل انفرادی و بیشتر برای افزایش سطح آمادگی جسمانی بازیکنان است و مراحل بعدی اردو‌ها پس از کسب مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا به شکل متمرکز و حضوری برگزار خواهد شد.

او بااشاره به قهرمانی تیم ملی کبدی ساحلی مردان ایران در رقابت‌های آسیایی پارسال افزود: این برای اولین بار است که رقابت‌های کبدی ساحلی زنان آسیا هم برگزار می‌شود.

صیدی به وضعیت آمادگی بازیکنان ملی پوش کبدی کرمانشاه هم در این شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت: طی ماه‌های گذشته که شیوع بیماری کرونا را داشته‌ایم، تلاش کردیم تا برای حفظ سطح آمادگی این بازیکنان بصورت مرتب تمرینات بدنسازی و آمادگی جسمانی آن‌ها را رصد کنیم و خوشبختانه می‌توان گفت در شرایط خوبی قرار دارند.

او ادامه داد: کرمانشاه از قطب‌های اصلی کبدی ایران محسوب می‌شود، اما متاسفانه در بحث زیرساختی هیچ زیرساختی برای این رشته نداریم.

رئیس هیات کبدی کرمانشاه افزود: در بخش کبدی استاندارد بازیکنان ما برای تمرین از سالن مجموعه ورزشی امام سجاد (ع) که سالنی غیراستاندارد است، استفاده می‌کنند. البته از پارسال کار احداث یک سالن اختصاصی برای این رشته در مجموعه ورزشی امام (ره) شروع شد که اکنون حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و منتظریم به بهره برداری برسد.

او افزود: برای تمرینات بازیکنان سرکل کبدی که زمین چمن و بازیکنان کبدی ساحلی که زمین شن نیاز دارند، فاقد زیرساخت هستیم.

صیدی گفت: باتوجه به پتانسیل‌های خوبی که در بخش کبدی ساحلی داریم، با هیات والیبال استان رایزنی‌هایی داشته‌ایم که تایم‌هایی از زمین ساحلی خود در مجموعه ورزشی آزادی را در اختیار ما قرار دهند که موافقت شفاهیشان را در این زمینه به ما اعلام کرده‌اند، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا مجوز برگزاری تمرینات را هنوز نداریم.

او افزود: در مجموعه ورزشی امام (ره) یک زمین شنی غیراستاندارد وجود دارد که امیدواریم با بهسازی و استانداردسازی آن را در اختیار هیات کبدی قرار دهند.

رئیس هیات کبدی کرمانشاه ادامه داد: البته مشکل نداشتن زمین برای کبدی ساحلی نه فقط در کرمانشاه بلکه در همه استان‌های غیرساحلی کشور که این رشته در آن‌ها فعال است، وجود دارد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.