برپایی نخستین نمایشگاه محیطی خوشنویسی در مراغه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه گفت: همزمان با هفته خوشنویسی نخستین نمایشگاه محیطی خوشنویسی استان آذربایجان شرقی در مراغه برپا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، فیاضی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه گفت: در نخستین نمایشگاه محیطی خوشنویسی استان آذربایجان شرقی که به مناسبت هفته خوشنویسی برگزار شده است آثار هنرمندان به صورت بنر در معابر شهری به نمایش در آمده است.

 فیاضی افزود: به خاطر محدودیت‌های کرونایی و جلوگیری از تجمع علاقمندان در گالری، اولین بار در استان این نمایشگاه به صورت محیطی و در فضای باز برگزار شده است.

او گفت: ۱۵ اثر برگزیده بر روی بنر و در ابعاد ۳*۴ متر به همراه معرفی هنرمند  در میادین و معابر اصلی شهر مراغه برای دیدن علاقمندان نصب شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه افزود: آثار این نمایشگاه علاوه بر محیط شهری در نمایشگاه مجازی نیز به نمایش درآمده است.

او گفت: در نمایشگاه مجازی ۹۶ اثر خوشنویسی از هنرمندان انجمن خوشنویسان مراغه در قالب خط نستعلیق، شکسته، ثلث، و نسخ عرضه شده است.

فیاضی افزود: در نمایشگاه مجازی آثار اکبر نیکخو، احمد ارجمندی، امیر دانش مراغی، امیر عباس توفیق، امین سیاح روحانی، امین مقدم، جعفر زائرین، حسین جعفرفام، حسین سعادتی، حسین نیکخو، سعید اصغری، طه کفیل افشار، علیرضا بخشی، لیلا موسوی، ناصر کنعانی، هادی کفیل افشار، یوسف عبادی و یونس آتشبار به نمایش در آمده است.

او گفت: نمایشگاه مجازی هنرمندان خوشنویس مراغه ای با هدف بستر سازی برای معرفی آثار هنری فاخر؛ در سایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به آدرس: https://maraghe.farhang.gov.ir/ آماده بازدید علاقمندان است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.