معاون آموزش و سواد رسانه‌ای سازمان فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی از برگزاری دوره آموزش مجازی خانواده و فضای‌مجازی با حضور اساتید کشوری در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، براتی معاون آموزش و سواد رسانه‌ای سازمان فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی گفت: در دوره‌های رسانه‌ای سواد رسانه‌ای مهمترین محور محتوا‌ها قرار می‌گیرد و در سواد رسانه‌ای بیشتر با بینش‌ها مواجه و درگیر هستیم.

او با بیان اینکه در سواد رسانه‌ای نگاه واقع‌بینانه وجود دارد که مزایا و معایب با هم دیده می‌شود، افزود: در نگاه بدبینانه و خوشبینانه مخاطب منفعل وجود دارد، اما در نگاه واقع‌بینانه مخاطب فعال می‌شود.

براتی با اشاره به اینکه نگاه بدبینانه نگاه قرنطینه کردن دارد، عنوان کرد: نگاه بدبینانه، رسانه و فضای مجازی را بد و قبیح می‌داند و خروجی آن یک حالت ترس از رسانه و فضای مجازی به وجود می‌آورد و در نگاه خوش‌بینانه یک نگاه آزاد و بدون حد و حصر وجود دارد.


بیشتر بخوانید


معاون آموزش و سواد رسانه‌ای سازمان فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی تصریح کرد: نباید به فضای مجازی نگاه صفر و صدی داشته باشیم.

او  ادامه داد: طراحی، جذب نیرو، استحاله‌ی فرهنگی و فکری از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد.

براتی به جنگ اطلاعاتی دشمن اشاره کرد و گفت: وقتی اطلاعات و داده‌های کاربران را به سرقت می‌برند، پس از داده‌کاوی، ذائقه سازی می‌کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.